Richie85 Skrevet April 1, 2011 Share Skrevet April 1, 2011 Om 0,67 skulle stemme, så er det flott da! Fruen ligger jevnt på 0,5 på 19" med Volvoen.. Er en litt annen karakter i 3literen til bmw og da med automat i tillegg.. hehe! Er artig lesning når biler blir tatt vare på! Har ligget på ca 0,75 i faktisk forbruk i vinter. Ca 50/50 med langkjøring/byen. Er ikke så hakkende galt for en 10 år gammel 530 på ca 1800kg Nyere biler som volvoen for eksempel er jo fryktelig utørste Neste prosjekt nå er forresten å skifte traversforing x 4! Deretter blir det vel vårpuss og sommerhjul snart Snart sommerhjul! Det blir deilig! Hehe.. Volvoen er fryktelig utørst, men skal innrømme jeg savner 3literen jeg hadde i E46 før volvoen.. Blir nok bmw bensinsekser igjen skal du se.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet April 4, 2011 Forfatter Share Skrevet April 4, 2011 Nå er det forberedelser til traversforingbytte... DIY.. check Traversforinger.. check Verktøy.. check DIY: bimmerforums.om autopower mekartips Det er autopower's mekartips jeg tar utgangspunkt i.. Skrider til verket i morgen ettermiddag. Så får vi se hva resultatet blir: 1. Får skifta alle 4 2. Skifter 2 3. Skifter 1 4. Skifter 0 og sender bilen på verksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet April 6, 2011 Forfatter Share Skrevet April 6, 2011 Det ble alternativ 2 Kom i gang litt sent, rundt 19 tiden. Gikk ganske greit egentlig. Eneste tabba var å glemme å slå av tenninga helt når jeg kobla av sensor til luftfjærene bak, så må slette feilmelding på det. Brukte varmepistol for å hjelpe til litt, slik det står i TIS. Bildene ble historisk dårlige.. #1 på vei ut: Tar de to siste i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet April 7, 2011 Forfatter Share Skrevet April 7, 2011 Da var de siste to på plass. Og ingen feilmeldinger lenger. Det som stod var "selflevel susp. inact" Koblet av batteriet og lada det opp mens jeg skrudde i går. Rigget avtrekker etc: posisjon gammel foring: posisjon ny foring: Det er piler på toppen av foringene som skal peke i lengderetninen på bilen, men greit å ha referansepunkter i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Appelgren Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Blir sikkert deilig med nye foringer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet April 8, 2011 Forfatter Share Skrevet April 8, 2011 De gamle foringene var ikke så ille faktisk, iallefall visuelt. De fremste hadde begynt å sprekke litt. Kjørte en tur i går, den er ganske mye fastere i baken nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet April 12, 2011 Forfatter Share Skrevet April 12, 2011 Ser ut som forbruket faktisk har sunket litt etter jeg rensa innsuget, OBC sier 0,66 nå. Men nå har jeg ikke fått målt ved tanking på et par tanker pga koblet fra batteriet når jeg har skrudd... Så er fremdeles ikke like optimist som OBC Har fått slengt inn en liten bestilling hos koed: Veivhusventilasjonsfilter type syklon fra E60 (11127799225) Motorfester Girkassefester Bakrutevisker 2x kullfilter + litt annet småtteri.. Ble brått over 4 store... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 Du imponerer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet April 14, 2011 Forfatter Share Skrevet April 14, 2011 Du imponerer! Hyggelig! I går fikk forsetene en spa-behandling med Swissvax sitt lær-sett. Det er med en litt jålete børste i settet, men den funka faktisk utrolig bra! Setene ble veldig fine, er ikke mange skrammer med tanke på antall km. Tidenes dårligste mobilbilde(før behandling): swissvaxed: I dag leverte jeg en felg til flekklakking. Klarte å lage en skrape i ene framfelgen i fjor sommer. Heelt ytterst, ca 100x2mm. Får den vel tilbake etter påske en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet April 28, 2011 Forfatter Share Skrevet April 28, 2011 Felgen jeg leverte til lakkering var ferdig dagen etter....! "Rekker ikke den før etter påske" sa di men.. 1 dag tok det Det må være første gang et lakkverksted leverer FØR avtalt? Uansett. Felgvask: Skal bort å hente felgene fra avbalansering nå, hiver de på bilen etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2011 Pakka fra Koed kom forferdelig rask, det var uvant Tok bare et par dager, og jeg bestilte masse rart.. I går rensa jeg AC anlegget og skifta kullfilterne. Bytta ut veivhusventilasjonen til E60 typen, som visstnok skal være et bedre design - "syklon". Fikk også målt forbruket, og som jeg trodde så var kjørecomputeren litt optimistisk, men ikke mye. Den rapportere 0.68, faktisk forbruk var 0,71. Skifta til sommerhjul halvveis gjennom den tanken, og med de på så går forbruket opp. Det går ann å justere forbruksmåleren via den "hemmelige" OBC menyen, får sjekke det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Juni 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2011 I pakka fra koed var det blant annet nye motorfester og girkassefester, de har jeg ikke fått byttet enda men jeg har fått shina opp frontlyktene Før! Temmelig slitte glass.. Maskerer rundt. Dagens utstyr, diverse våtslippapir pluss div Megs polish. Etter 400 papir Etter 800, kjørte på med 1000 også. Etter 3000 papir Etter litt polering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Appelgren Skrevet Juli 6, 2011 Share Skrevet Juli 6, 2011 Lyktene ble jo helt 100%, men du må jo vaske under på fangeren etter deg! Knipse bilder av kjærrene en dag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Juli 6, 2011 Share Skrevet Juli 6, 2011 Du er flink med bilen du:) men til info så heter det pollenfilter... Kullfilter har ikke dieselbiler;) det er til bensindamp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Juli 6, 2011 Share Skrevet Juli 6, 2011 Bra jobb med lyktene sparer fort noen kroner ved å være litt handy ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå