bmw320da Skrevet Mars 23, 2010 Skrevet Mars 23, 2010 hei. er ny her på forumet. har noen spørsmål angående denne bilen og lurer på om noen her inne er villig til svare.. litt info om den potensielle bilen: 2002 320da 109000km sort m3 front prisantydning 180ooo er det noe spesielt man bør se etter på disse bilene på den kilometer stand?? regreimskifte og div?? hvordan er automaten på disse, girer mykt og fint? finnes det sport\vinterprogram??
Lars89 Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Alle nyere BMW har heldigvis registerkjede som er ment å vare bilens levetid. Automaten girer etter mitt skjønn veldig mykt og fint. Man merker at det er en premium-bil Det er ikke vinterprogram, men det er sportsprogram med tiptronic (steptronic på BMW-språk) Det kan være lurt å bytte olje på automatkassa hvis dette ikke er gjort før. Det står at det er livstidsolje, men den bør byttes ihvertfall hver 100 000km. Veivhusfilteret på motoren er også greit å skifte da det i værste fall kan ende med turbohavari hvis man ikke gjør det. Dette er nå byttet ut med en nyere, forbedret type EGR-ventilen soter igjen innsuget, noe som kan føre til redusert ytelse. Det er også noen flaps i innsuget som kan løsne pga dette. Greit å få sjekket opp i før det skjer noe Her står det om typiske feil osv med E46-karosseriet http://www.bimmerfest.com/wiki/index.php?title=BMW_E46 http://www.windigoauto.com/E46CommonProblems.html http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/
bmw320da Skrevet Mars 24, 2010 Forfatter Skrevet Mars 24, 2010 Oj..... er det så mye kjente feil med disse bilene.... ble litt skeptisk nå... hva synes dere om prisen da??? det jeg vet er galt med den er att ene vindusheisen er gåen... noen som vet pris på å få skiftet denne??
Gjest Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 så mye feil? da kjenner du ikke til typiske feil på biler.. er på ingen måte mye feil med disse. er en helt grei bil.. vindusheis koster vel 1000-1500ish, en god times jobb. også trenger du ny fuktsperre og lim, noen hundre ekstra. jeg personlig synes 180k kanskje er litt mye, men det er vel fordi jeg liker 5er bedre..
bmw320da Skrevet Mars 24, 2010 Forfatter Skrevet Mars 24, 2010 hei.. nei det er vell ikke så mye feil.. med tanke på hva andre merker kan ha... prisen er nå på 180000 men mener jeg ska få den ned litt glemte å ta med at dette mest sansynlig er en m-tehc bil og att den har delskinn.. takker for svar.. blir vel til att jeg kjøper bilen..
Lars89 Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Lykke til med kjøp. Legg gjerne ut bilder her når du har fått bilen
bovve Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Kan ikke si at du får den billig for 180k, har selv hatt 3stk e46, sedan, cupe x2. det som går igjen er: - rust under\ved skilte lista. - rust kan oppstå nederst ved dørene. - bremse senorer bør byttes - Simringer i motor bør skjekkes evt byttes. - wire i vindusheis kan ryke(noe "din" bil sikkert har) skjekk at vindusheis motorn fungerer, da er de et lett fiks som ikke koster mer en 250kr dette er common feil\svakheter
bmw320da Skrevet Mars 24, 2010 Forfatter Skrevet Mars 24, 2010 hmm synes kansje selv att den er ganske billi men..:S finner ikke noen billigere på finn.no..finner dere..?
thoslags Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Va ikkje so gale pris med tanke på kilometerstand. Får du pressa den ned mot 170000kr vil eg kalle det eit kupp siden den har mtech, delskinn og lav kilometerstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå