Jarkko Skrevet Mars 25, 2010 Share Skrevet Mars 25, 2010 Har kjøpt nye fjærer bak og er midt i byttingen, og alt går for så vidt glatt, men fikk en liten bang anelse. Har det noe å si hvilken vei fjærene står? Lurer bare siden det ikke var noen sjans å få montert den nederste fjærgummien på fjærene på noen annen måte enn det de er nå... men merkingen på fjæra er OPP NED Prøvde på den andre også, og det er ikke sjanse i havet at jeg klarer få på den nedre fjærgummien om tallet skal bli riktig vei opp. Fjærene ser jo helt like ut uansett hvilken vei jeg vender dem, bortsett fra at "hullet" på andre siden virker tight som pokker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mars 25, 2010 Share Skrevet Mars 25, 2010 fjørene skal nok på den veien som skrifta er, men den gummi knotten som er på gummien som skal være på toppen av fjøra (mot karroseriet på bilen) går vel bare inn i ene enden av fjøra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarkko Skrevet Mars 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2010 Jeg velger å tro at det på disse fjærene er rett og slett merkingen trykt "feil vei" i forhold til hva en skulle trodd. Det er fysisk ikke mulig å få den "buttpluggen" som er på det nedre fjærunderlaget til å passe inn på noen annen måte enn jeg har festet den. Likeledes er innfestingen for det øvre fjærunderlaget altfor løst om DET skulle være riktig. Slik det er montert nå sitter begge som et skudd - og bortsett fra størrelsen på "løkken" i endene av fjærene, er høyde og avstanden på viklingene og tykkelsen på godset nøyaktig likt i begge ender av fjæra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarkko Skrevet Mars 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2010 Ringte faktisk Schmiedmann, hvor jeg fikk dem fra, og fikk snakket med en kar på verkstedet deres og fikk bekreftet mine mistanker! Det er helt vilkårlig hvilken vei disse merkingen av fjærene blir stanset, og det er riktig at det er kun mulig å montere fjærunderlagene en vei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå