vegard89 Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Tenkte å rense tennplugghullene eller der tennpluggene skal sitte inni med bremserens? men er dette ikke smart eller er det en bra måte å få ut den oljedritten på osv? .. har hatt problemer med at den har gått på 5 sylindre , mistenker coil. men nå har jeg kjøpt inn nye tennplugger også har det blitt byttet topdekselpakning for litt siden grunnet lekasje.. så ser ikke bortifra at det ligger litt søl nedi der?.. men er vel kanskje lurt å bruke blåsepistol etter jeg har spruta litt med bremserens nedi der? kan jeg også rense coilene med denne rensen også?` er en m50b20 93mod Takker for alle tips
vegard89 Skrevet Mars 28, 2010 Forfatter Skrevet Mars 28, 2010 ok takk for hjelpen. så bremserens er en dårlig ting å bruke? er det eneste jeg har her nå.. ?
Tiller Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Nja, har ikke stor erfaring med bremserens. Men denne sprayen er jo til elektronik og fordamper. Ble det noe bedre når du byttet tennplugger? Hadde problemer med min e36 320i en gang hvor den mista litt effekt ved gasspådrag og det kom litt puttre/knittrelyder fra motoren. Da var det coilene som var dårlige. Jeg dro på en bilhugger og fant 6 coiler fra en 5-serie (de passer over fra hverandre) og vipps var problemet løst.
HMW Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Går helt fint med bremserens. Bare ikke få FOR mye nedi tennplugghullene Denne fordamper også stort sett.
vegard89 Skrevet Mars 28, 2010 Forfatter Skrevet Mars 28, 2010 har da byttet tennplugger og renset med bremserens.. var en del møkk og olje nede ved tennplugghullet.. men fortsatt tungstartet.. har en liten anelse om at det kan være 1 eller flere coiler som er dårlig.. som sagt så når jeg gir gass så henger gassen etter klarer lissom ikke å dra helt. men det kommer og går...
Tiller Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Høres ut som problemet jeg hadde. Nesten sikker på at det er coilene dine
vegard89 Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Skrevet Mars 29, 2010 ja lurer på det selv om det kan være en av coilene eller fler? .. men har siste dagene begynt å gå på 5 sylindre kan det også være en symptom på en coil som snart tar kvelden? også når jeg gir gass så smeller det i motoren innimellom virker som den feiltenner eller noe.. noen som vet?
Tiller Skrevet Mars 29, 2010 Skrevet Mars 29, 2010 Akkurat samme som skjedde med min 320! Det var coilene som begynte å tulle. Da hørtes det ut som elektrisk knittring/feiltenning.
Tiller Skrevet Mars 29, 2010 Skrevet Mars 29, 2010 Lønner seg som regel å bytte ut alle om det først begynner å tulle sånn. Jeg byttet først ut tre, og merket forbedring, men ikke helt borte. Så byttet jeg de tre andre og problemet var løst. Bytt alle om du førts skal bytte!
vegard89 Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Skrevet Mars 29, 2010 okei ja.. men er vel ikke lett å finne ut hvem eller hvilken coil som driver å kødder? må vel bare ta en brå sjangs da?. bytte alle coilene vil fort bli dyrt?.. vil ikke dra til høggern heller hvis det sku vise seg at alle coilene jeg handler der ikke er i ordentlig stand.. hmm noe tips til hva jeg burde gjøre? som ikke helst skal koste altfor mye ?
Tiller Skrevet Mars 29, 2010 Skrevet Mars 29, 2010 Jef dro på høggeren og sa hva problemet var og lurte på om jeg kunne teste 6 coiler for å se om de funket. De sa det var helt ok. Så mitt tipps er å høre med din(e) lokale høggere om det er greit. Betalte 1000kr for alle 6 coilene
Tiller Skrevet Mars 29, 2010 Skrevet Mars 29, 2010 Jeg trodde egentlig at det bare var en coil jeg og, Men jeg prøvde meg fram med å bytte 1, så 2, så 3 osv. Problemet minsker med hvær coil jeg byttet, men ble ikke helt bra før jeg byttet alle. Jeg anbefaler å dra på høggern og spørr om å få teste bilen din med seks nye coiler. De går som regel med på det
vegard89 Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Skrevet Mars 29, 2010 ok tusen takk for hjelpen i værtfall:) får prøve å finne på noe lurt.. som ikke koster meg altfor mye nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå