Gå til innhold

Trekker til siden, klunkelyder e46

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjelder en e46 coupe 99

Monterte justerbart senkesett med coilovers forran, for et par uker siden.

Å etter det har det kommer det klunkelyder forran når jeg svinger nok.

Og når jeg legger helt over å retter opp igjen, trekker bilen mot den siden.

Hva må jeg gjøre for å fikse dette?

Stor takk til alle som vil hjelpe :)

;mats

Skrevet

Har du tatt 4-hjulskontroll?

Får litt spesielle kjøreegenskaper hvis du ikke tar det. Dårlig selvoppretting er en av tingene :wink:

Ang klunkelyder kan jo det være mye rart.

Skifta du topplager ved bytte til coilovers?

Bytta du til kortere "stabstag"?

Sjekket over slakk i bærekuler og styrestag? (jekk opp bilen, ta tak i ytterkant av hjulet og beveg det fra side til side og opp og ned og kjenn etter slakk)

Skrevet

Venter på å få på sommerfelgene å få stilt inn høyden riktig før jeg skal ta 4 hjulskontroll. Men da har jeg lært noe idag også :D

Skiftet topplager ja, men ikke stabstag. Burde det byttes det også eller?

Skal gå over bilen til helgen å stille inn å slikt :)

Har du anbefalning til dekk på 8,5 " felg? Har 235/40/18 nå tror jeg, å da tar dekket borti. Mens felgen er ca 1 cm ifra, vil holde det ja`?

Tusen takk for hjelpen lars :D

Skrevet

Det anbefales å bytte til kortere stabstag ved montering av coilovers. Mulig disse tar borti noe nå?

Det skiller jo ca 10cm på standard og coilover-stabstag.

Disse er også forbruksvare på E46, spesielt ved senking.

Dekket tar borti coiloverene foran?

225/40-18 av et "smalt" merke vil nok fungere bra. Endel velger/må også montere spacere ved montering av coilovers.

All klaring er god klaring :wink:

Skrevet

Hei. Jeg byttet til coilovers på min e36 og da fikk jeg og en klunke lyd, ble litt nervøs om det var styresnekken som begynte å ta kveld. Men heldigvis ikke;)

det som lagde den lyden var fjøren på coiloversen som ga etter, altså den "vridde" seg rundt når jeg svingte, skjønner?? Var og er vist normalt, så kan jo prøve å få noen til å svinge på ratten mens du ser etter om det er det samme problemet, før du begynner å bytte ut alt av foringer/stag etc:)

Skrevet

Har ikke sett noe at stabstaget tar borte noe, men er sikkert lurt å bytte. Har du link til noen? Sjekket på gs og koed men fant ikke noe annet en sport stabstag, tror jeg har det fra før siden det var m tech understell.

Fikk fingeren mellom felg og coilover men dekket tok akkurat borti. Kan godt gi meg noen navn på smale dekkmerker :D

Du er til STOR hjelp lars :D Tusen takk!

BMW_320icoupe: har nye topplager, å tror nok det er det samme som med deg, men leste en plass at deg går seg til :)

Skrevet
Det anbefales å bytte til kortere stabstag ved montering av coilovers. Mulig disse tar borti noe nå?

Det skiller jo ca 10cm på standard og coilover-stabstag.

Disse er også forbruksvare på E46, spesielt ved senking.

Er vel neppe stabilisatorstaget(1) du mener. "Drop-Linkene" eller "swing support" (5)som bmw kaller det er vanlig å bytte ut.

I visse tilfeller følger de med senkesettet (KW)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BL91&mospid=47621&btnr=31_0517&hg=31&fg=10

Om de ikke fulgte med i ditt sett kan du kjøpe dem hos blant annet CA-Automotive;

http://www.ca-automotive.co.uk/products-Y2FyX21ha2U9Ym13JmNhcl90eXBlPWU0NiZjYXRfaWQ9MTU=.html

Skrevet

Dunlop SP9000 og Toyo T1-R er tynne dekk.

Ish: selvfølgelig de ytre staga jeg mener. Det blir feil å kalle det stabstag, men de fleste forstår hva man mener.

KOED selger korte stabstag. Delenr www14740 :wink:

Tror polardego her inne skaffer også

Justerbare med uniball er vel ikke akkurat lydfrie?

Skrevet

Ah, fulgte med kortere swing support stag i settet :)

Tusen takk for hjelpen LArs og Ish :D

Da er det bare for meg å kjøpe nye dekk å få godkjent settet!

Har en herlig sommer i vente ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...