matsrh Skrevet Mars 28, 2010 Skrevet Mars 28, 2010 Gjelder en e46 coupe 99 Monterte justerbart senkesett med coilovers forran, for et par uker siden. Å etter det har det kommer det klunkelyder forran når jeg svinger nok. Og når jeg legger helt over å retter opp igjen, trekker bilen mot den siden. Hva må jeg gjøre for å fikse dette? Stor takk til alle som vil hjelpe ;mats
Lars89 Skrevet Mars 29, 2010 Skrevet Mars 29, 2010 Har du tatt 4-hjulskontroll? Får litt spesielle kjøreegenskaper hvis du ikke tar det. Dårlig selvoppretting er en av tingene Ang klunkelyder kan jo det være mye rart. Skifta du topplager ved bytte til coilovers? Bytta du til kortere "stabstag"? Sjekket over slakk i bærekuler og styrestag? (jekk opp bilen, ta tak i ytterkant av hjulet og beveg det fra side til side og opp og ned og kjenn etter slakk)
matsrh Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Skrevet Mars 29, 2010 Venter på å få på sommerfelgene å få stilt inn høyden riktig før jeg skal ta 4 hjulskontroll. Men da har jeg lært noe idag også Skiftet topplager ja, men ikke stabstag. Burde det byttes det også eller? Skal gå over bilen til helgen å stille inn å slikt Har du anbefalning til dekk på 8,5 " felg? Har 235/40/18 nå tror jeg, å da tar dekket borti. Mens felgen er ca 1 cm ifra, vil holde det ja`? Tusen takk for hjelpen lars
Lars89 Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 Det anbefales å bytte til kortere stabstag ved montering av coilovers. Mulig disse tar borti noe nå? Det skiller jo ca 10cm på standard og coilover-stabstag. Disse er også forbruksvare på E46, spesielt ved senking. Dekket tar borti coiloverene foran? 225/40-18 av et "smalt" merke vil nok fungere bra. Endel velger/må også montere spacere ved montering av coilovers. All klaring er god klaring
BMW_320icoupe Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 Hei. Jeg byttet til coilovers på min e36 og da fikk jeg og en klunke lyd, ble litt nervøs om det var styresnekken som begynte å ta kveld. Men heldigvis ikke;) det som lagde den lyden var fjøren på coiloversen som ga etter, altså den "vridde" seg rundt når jeg svingte, skjønner?? Var og er vist normalt, så kan jo prøve å få noen til å svinge på ratten mens du ser etter om det er det samme problemet, før du begynner å bytte ut alt av foringer/stag etc:)
matsrh Skrevet Mars 30, 2010 Forfatter Skrevet Mars 30, 2010 Har ikke sett noe at stabstaget tar borte noe, men er sikkert lurt å bytte. Har du link til noen? Sjekket på gs og koed men fant ikke noe annet en sport stabstag, tror jeg har det fra før siden det var m tech understell. Fikk fingeren mellom felg og coilover men dekket tok akkurat borti. Kan godt gi meg noen navn på smale dekkmerker Du er til STOR hjelp lars Tusen takk! BMW_320icoupe: har nye topplager, å tror nok det er det samme som med deg, men leste en plass at deg går seg til
Ish Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 Det anbefales å bytte til kortere stabstag ved montering av coilovers. Mulig disse tar borti noe nå?Det skiller jo ca 10cm på standard og coilover-stabstag. Disse er også forbruksvare på E46, spesielt ved senking. Er vel neppe stabilisatorstaget(1) du mener. "Drop-Linkene" eller "swing support" (5)som bmw kaller det er vanlig å bytte ut. I visse tilfeller følger de med senkesettet (KW) http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BL91&mospid=47621&btnr=31_0517&hg=31&fg=10 Om de ikke fulgte med i ditt sett kan du kjøpe dem hos blant annet CA-Automotive; http://www.ca-automotive.co.uk/products-Y2FyX21ha2U9Ym13JmNhcl90eXBlPWU0NiZjYXRfaWQ9MTU=.html
Lars89 Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 Dunlop SP9000 og Toyo T1-R er tynne dekk. Ish: selvfølgelig de ytre staga jeg mener. Det blir feil å kalle det stabstag, men de fleste forstår hva man mener. KOED selger korte stabstag. Delenr www14740 Tror polardego her inne skaffer også Justerbare med uniball er vel ikke akkurat lydfrie?
matsrh Skrevet Mars 31, 2010 Forfatter Skrevet Mars 31, 2010 Ah, fulgte med kortere swing support stag i settet Tusen takk for hjelpen LArs og Ish Da er det bare for meg å kjøpe nye dekk å få godkjent settet! Har en herlig sommer i vente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå