_alpine_ Skrevet Mars 29, 2010 Skrevet Mars 29, 2010 Hei har et irriterende problem på min 318i 97 modell... Den har begynt å fjuske, smeller og skyter ut av eksos potta.. men det skjer av og til. Ein dag går bilen uten et feilslag, men så dagen etterpå så kan den fjuske. Ligger å smeller og skyter ut av potta under ca 2800rpm men vis eg får den over 2800rpm drar den fint uten feilslag men er ganske irriterende når eg kommer i et kryss og girer ned. Bilen går ikkje på fram fordi eg slepper den under 2800rpm... virker som et teningsproblem.. Noen som har forslag? Har sjekket slanger, plugger og det ser fint ut. Har hatt kondensfjerner på tank. Dei dagene bilen har gått fint uten å juksa så vis den har stått litt lenge på tomgang når motoren er varm så jukser den litt med ein gong.
_alpine_ Skrevet April 19, 2010 Forfatter Skrevet April 19, 2010 har målt lambda sonden med ein på signal og den andre i jord.. og var fin veksla mellom ca 0,2-0,8v... skifta plugger,tps sjekka vakum feil med startgass... kan kjøra 4mil og bilen går som normalt men så plutslig begynner den å jukse, slutter og dra skytter og smeller i eksosen. Må holda den høgt på turtall vis den skal gå reint.. kobla ut lmm når bilen begynt å juksa men var forsatt juksing når eg kjørte litt fram og tilbake.. kan det vera den som er gåen?
_alpine_ Skrevet April 19, 2010 Forfatter Skrevet April 19, 2010 http://www.lambdasensor.com/main/mtesting.htm
_alpine_ Skrevet April 19, 2010 Forfatter Skrevet April 19, 2010 men når eg målte juksa ikkje bilen, kan det vera nåke gale/defekt innvendig i lambda som kommer og går?
AutoMartin Skrevet April 19, 2010 Skrevet April 19, 2010 Kan det være så enkelt som kondens i bensin? Prøv med kondensfjerner...
_alpine_ Skrevet April 19, 2010 Forfatter Skrevet April 19, 2010 det har eg prøvd.... har bestilt ny tempføler og sensor framme på kamaksel og trigger...
_alpine_ Skrevet April 22, 2010 Forfatter Skrevet April 22, 2010 Venter på følerene enda, men har prøvd med lmm ifrå lik bil men er forsatt lik... nykker og smeller forsatt i eksosanlegget må kjøre på 4000-5000rpm for at den ikkje skal jukse...
Aquarius Skrevet April 22, 2010 Skrevet April 22, 2010 At lambdaverdi varierer mellom 0 (0,2) og 0,8 V er helt korrekt og viser at Lambdasonden fungerer. Å bruke kondensfjerner er vel noe flere og flere advarer mot da mange av disse inneholder stoffer som kan skade nettop Lambdasonde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå