Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen linker til tester av barneseter?

Egne erfaringer eller tips?

Ser det er noen i katalogen som kom fra GS nå i dag, er Recaro bra på barneseter også?

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Så en test for ikke lenge siden,husker ikke hvor jeg så den.Men det var en type barnestol som det var en fabrikfeil på..heldigvis ikke den typen jeg har !

Skrevet

det var besafe men de ble tilbakekalt har besafe på junior og du er fint som snus.. det er vel noe av de bedre setene som er ute å går

Skrevet

www.dinside.no eller tv2 hjelper deg har tester.

Da knøtten var nyfødt hadde vi MaxiCosi cabriofix med base (da kan du bare ta setet ut og inn med ett grep,fremfor å feste med belter hver gang, kjempepraktisk) og nå har vi Besafe Izi kombi X2 - dette er et bra sete men tar en del plass og er litt klønete å ta inn og ut så det står fast i konebilen. Begge setene var testvinnere ved innkjøp :)

Kun det beste er godt nok for poden min :D Når han blir større skal vi ha BMW sete i pappas bil ;)

Skrevet

recaro polaric ble testet av auto motor og sport og ble ikke godkjent.

det står vel beskrevet at;i krasjet åpner den ene låsen seg på recarosetet og det blir kastet ukontrollert rundt.

gs burde ikke ha solgt dette setet etter mitt syn.

du sier heller ikke noe om hvor gammelt barnet er? er jo flere størrelser på seter :)

Skrevet

Ikke noe å satse på recaro da skjønner jeg.

Ser det blir nevnt stoler med base her, trodde at man på en måte ikke trengte dette hvis man har bil med isofix fester, eller har jeg misforstått her.

Tenker på stoler fra 0 år og oppover.

Skrevet
http://www.dinside.no eller tv2 hjelper deg har tester.

Da knøtten var nyfødt hadde vi MaxiCosi cabriofix med base (da kan du bare ta setet ut og inn med ett grep,fremfor å feste med belter hver gang, kjempepraktisk) og nå har vi Besafe Izi kombi X2 - dette er et bra sete men tar en del plass og er litt klønete å ta inn og ut så det står fast i konebilen. Begge setene var testvinnere ved innkjøp :)

Kun det beste er godt nok for poden min :D Når han blir større skal vi ha BMW sete i pappas bil ;)

Har hatt akkurat de samme... samme erfaring! Er veldig fornøyd med disse bortsett fra at det er litt knot tar litt tid å montere, men ellers gode seter med gode justeringsmuligheter!

Er selve basen som er koblet til isofiks.

Skrevet

Ja,sorry - glemte å nevne det. Basen er bare en plattform for setet og den har isofix. Konebilen vår er en Astra,så den har "opel-fix",min er en E28 med nicht eine ting-fix, så vi bruker beltefesting på basen. Det fungerer også godt bare du justerer så alt sitter tight.

Hvor gammelt er barnet?

Skrevet

Acta graco cosmic comfort kom ut best i test da vi handlet inn 1 til hver bil.

Må si de tar sin del av plassen :P Blir noe trangt for passasjer i forsetet i min e39 når

den står bakovervendt :S

Derimot i en Volvo 850 er plassen brukbar =)

Ellers er stolen forholdsvis enkel når den først er på plass, ingen aggresjon når ungen skal ut eller inn =)

Regner med jeg snur setet om et par mnd når ungen nærmer seg 2 år, lookin' forward to it

Skrevet
Hvor gammelt er barnet?

Ikke kommet til verden enda, tenkte bare å være tidlig ute da jeg plutselig skjønte at man må ha en type sete fra 0 år og oppover til 9 mnd-1 år og et nytt etter det.

Man vil jo gjerne ha best kvalitet når det kommer til denne type utstyr.

Ser at noen stoler tar mye plass når de står bakovervendt ja, er vel kanskje ikke slik at "jo større jo bedre" heller.

Er en del seter å velge i så dette er jo rene heldagsjobben å sette seg inn i :)

Skrevet

De store setene er fra c.a. 1 år og oppover.

Er det en jente,eller en litt spedbygd gutt,vil f.eks maxi cosi setet fungere utmerket frem til 1-årsdagen. :)

(det tar mye mindre plass enn de for litt større barn)

Det er fo øvrig anbefalt å ha bakovervendt sete så lenge som overhode mulig - mye lenger enn to år..

Skrevet

Høres greit å kunne forholde seg til ett sete opp imot ett år.

Skal oppdatere når jeg har gått til innkjøp :)

Skrevet

Mhane akkurat det første setet kan du egentli kjøpe pent brukt eller så tror jeg man kan få lånt.. Poden min er 2 mnder å noen dager nå og er allerede på tur til og vokse ut av det første setet.. Så vet ikke når fruen din har termin men vi selger trolig vårt sete innen 3 mnder..

Skrevet

Det er over 3 måneder til ja. Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe nytt, men hvis du gidder kan du jo legge inn et bilde av det her eller på PM eller skrive hvilken type det er så kan jeg google det.

Ser at vi ikke er langt fra hverandre, og jeg har jobbpendlet til Ålesund i et par år så jeg kan veien :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...