Gå til innhold

Fuktig gulv i e46..


Thomaz
 Share

Anbefalte innlegg

Takker for svar.. :)

Hvordan kan jeg sjekke om drenering er tett?

Ser ut som vann kommer inn ved den pakningen i dør karmen , på innsiden.. i den svingen foran..

Er veldig fuktig oppå teppet og under foran.. Har åsså funnet vann oppå teppet foran baksetet.. Er kun på høyre side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på dreneringen i dørene er det to avlange små hull under døren, men hvis de er tett ville du hørt bølge-skvulp når du kjører!

Som sagt sjekk fuktsperren bak dørtrekkene dine.

Det er også dreneringshull foran som kan gå tett, men da må du av med vindusviskerne dine og plastplaten under de. På hver side ut mot skjermene er det to hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min e46 får jeg også inn vann inn i bilen og har lest litt på diverse fora for å få tips om hva som er årsaken til dette. Det som vanligvis kommer fram er flg.:

- Membran i døren(e) har løsnet og slipper vann inn bak dørtrekket. Dette er det de fleste nevner når det er snakk om vannlekkasje på e46.

- Drenering fra soltak er tett. Virker som dette også er en vanlig feil men er selvsagt ikke noe problem for oss som ikke har soltak :-)

Jeg har, i likhet med trådstarter, problemer med vann på passasjersiden foran og dette skyldes ikke membran i dør. Vannet kommer da inn et eller annet sted over hanskerommet og renner gjerne ned når jeg kjører avsted etter at bilen har stått ute i regnvær. Har ikke funnet ut av hva dette kommer av men det virker som om noen mener at det kan være lekkasje gjennom torpedoveggen eller at pakningen på varmeapparatet ikke er intakt. Det kan selvsagt være noen form for dreneringshull i forbindelse med varmeapparat som jeg har oversett og at disse er tette av blader el.l. men de jeg har funnet er i hvertfall åpne. Begynner å bli ganske lei av å tørke matter nå så dette har jeg tatt mål av meg til å finne ut av, inntil videre får bilen stå i garasjen når det regner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Virker som om vannet kommer inn ved vindu.. Nederst i høyere hjørnet..

Er i allefall litt dugg og kjennes ut som det er fukt der ihvertfall..

Kan det da være drenering til takluke som er tett..?

Kan jo å være den fuktsperra i døra, men virker ikke som det er noe ved vindu da det er fuktig der..l

Evt hvordan åpne tette dreneringsrør? Hørt at man må stake med ståltråd?

Begynner å bli mektig lei fuktige gulv nå..

Legger åsså til at det gjelder en 04 mod e46 om det skulle ha no å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar 15 min å ta av dørpanelet og sjekke om fuktsperren er ok. Har gjort det flere ganger på E46, er bare å løsne 5-6 skruer og klips rundt kanten på døra. Kan hende du må bruke litt makt noen plasser for å få av klipsa, men det pleie å gå veldig greit. Du trenger ikke kjøpe nye klips.. Jeg har hvertfall aldri opplevd at di har blitt ødelagt.

Dersom det er rift i fuktsperren pleier jeg å bytte ut hele driten med en litt kraftig plastikduk, som jeg limer på rundt kanten. tett som bare det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har funnet ut at vann kommer inn øverst ia-stolpe på høyre side.. Ble fuktig der når jeg pøste på med vann.. Kan det være at slangen har hoppet av ved takluke der? Tenkte jeg skulle våge meg til å vippe ned trekket for å skikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...