mujaffas Skrevet April 1, 2010 Skrevet April 1, 2010 I forbindelse med tankbytte var mellom aks nede... nå rister det i rattet? kan vibrasjoner forplante seg dit ? dumt spørsmål kanskje.. men det rista litt i framhjula før vinterlagring men ikke så mye, kan dekkene ha blitt urunde ? Jeg gjorde en feil når jeg tok ned mellom aks og det var å ikke merke den! men jeg satte den med kryssene overfor hverandre.. Prøver først noen andre felger , men hvis noen har noen tanker om dette må dem bare skrive God påske! Håkon
nimitz Skrevet April 1, 2010 Skrevet April 1, 2010 Tror personlig at ristingen ikke kommer fra mellomaksling, selv om du ikke merka den ved demontering. Du sier at du hadde av hjulene? Kan det være ombytta der? Skal ikke så mye til for at det blir ubalanse.
mujaffas Skrevet April 1, 2010 Forfatter Skrevet April 1, 2010 prøvde å bytte om hjulene fram og bak.. ristingen framma ble hvertfall bedre.. kan nok hende dem trenger en ballansering ja.. ? Hvorfor tror du ikke det er mellom aks.. leste noen gamle tråder og virker det er temmelig viktig og få akslingene riktig sammen..? til info så har ikke framfelgene vært tatt av bilen siden i høst... så er nok ikke noe å si med at de sitter "feil" ... det er også sentrerings-ringer på felgene..
Fixfax Skrevet April 1, 2010 Skrevet April 1, 2010 Har den stått over vinteren uten og bli flytta på er det ganske stor sjansje at hjula har blitt urunde, da er det nye dekke som gjelde
gatebil76 Skrevet April 1, 2010 Skrevet April 1, 2010 det er viktig at mellomaksel blir montert riktig. skru fast forran og bak så i midten. så lageret blir uten spenn. akslingen er også avballansert. kan ett lodd ha falt av under demontering.
mujaffas Skrevet April 2, 2010 Forfatter Skrevet April 2, 2010 loddene sitter der.. får ta en ny ditt på det til neste helg ... hvis ikke har jeg aksling fra delebilen 83 mod 320 i .. skal vel være samma aksling på denne? Men teoretisk er det jo 4 muligheter for plassering av mellom aks..?
Fixfax Skrevet April 2, 2010 Skrevet April 2, 2010 nei, det er da mere enn 4 splines, går ut ifra at du ikke har delt mellomakslen engang. prøv først noen andre hjul du
mujaffas Skrevet April 2, 2010 Forfatter Skrevet April 2, 2010 Ja! vet det er fler splines.. men kryssende skal vel alltid stå ovenfor hverandre? Dermed blir det bare 4 muligheter... Jupp prøver andre hjul først !
Heen Skrevet September 1, 2010 Skrevet September 1, 2010 fant du ut noe her? Sliter med det samme selv, bortsett fra at med meg rister det noe helt sinnsykt. Kun mellom 60-90 km/t
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå