BMW_Racing Skrevet April 1, 2010 Skrevet April 1, 2010 Hei. Jeg holder på å bytte motor i min e30 og har nå møtt veggen. Jeg har en 86 Model 325. Motoren skal høre til å være fra en 1990 325 cab. jeg får ikke noe som helst liv i motoren. Jeg har brukt kobblings skjema som ligger litt rundt på nette, men de stemmer ikke me kontaktene mine. Håper noen kan hjelpe. Den 3-stikk kontakten i hanskerommet. er det noen som vett 100 % hvor de skal hen ? + jeg har ikke noe på stikk nr:3 (einspritzsignal) Slitter
BMW_Racing Skrevet April 2, 2010 Forfatter Skrevet April 2, 2010 Bump. Ingen som har hatt det problemet før ? Jeg får ikke startmotoren til å gå engang
Melkvik Skrevet April 2, 2010 Skrevet April 2, 2010 Den kontakten som følger med kabelpølsa inn til hjernen, skal ikke denne koble på motorkontakt eller noe? jeg husker ikke helt, men mener jeg har lest dette ett sted, bare søke litt på forumet så finner du sikkert noe:)
BMW_Racing Skrevet April 2, 2010 Forfatter Skrevet April 2, 2010 @melkvik Jeg har sett rundt på alle diagrammene på hele Internett snart, men finner ingen som forklare hvor den skal. Nå har jeg vertfall klart å dra motoren på startren etter 4 dager med feil søking. GØY !! Greit å finne ut at defa alarmen ligger å kuk'er med når du holder på Nå trenger jeg bare å vite hvor den "grønne" skal hen og va den gjør ? Og evt. hvor den kommer i fra ? eneste som jeg vett akkurat nå er at bensin pumpa ikke går, Men den skal "hot wire'es" i måren får å se hva som skjer.
Thunegutt Skrevet April 2, 2010 Skrevet April 2, 2010 Den grønne ledningen i motorstikket er strøm til coilene. Bensinpumpa koples i samme stikk, grønn/violett. Siden du har fått starteren til å gå, tipper jeg den starter når du har koplet disse 2 ledningene
BMW_Racing Skrevet April 2, 2010 Forfatter Skrevet April 2, 2010 @thunegutt den grønne ledningen i fra hanskerommet som skal til stikk nr 13 grønn / violett som er til bensin pumpa ? Der den jeg ikke er sikker på hvor skal. Den i fra hanskerommet.
BMW_Racing Skrevet April 4, 2010 Forfatter Skrevet April 4, 2010 jaja, da starta motoren. Jeg trengte faktisk ikke koble om på noen ting. så tydelig viss kan man sette inn en 1990 e30 325 cab motor ned i en 86 model 325i uten å bytte om på noen kontakter. jeg har da ikke turteller men motoren virker og starter. Når var det ingen ledning på nr.3 i 20-pins stikket i motorrommet på verken bil eller motor, men 2 grønn inn på nr 7 fra motor siden. Trodde ikke det sko være så lett. Grunnen til at jeg brukte litt lenger tid var fordi at DEFA alarmen var armert. Noe jeg ikke tenkte på i det helle tatt. Etterpå "hotwire" jeg bensin pumpa da jeg ikke fikk noe respons fra den tidligere. Men etter jeg "prima" motoren så kunne jeg sette på fuel rele'et og motoren starta uten problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå