Jump to content

E30 Motorbytte problem.


BMW_Racing
 Share

Recommended Posts

Hei.

Jeg holder på å bytte motor i min e30 og har nå møtt veggen.

Jeg har en 86 Model 325. Motoren skal høre til å være fra en 1990 325 cab. jeg får ikke noe som helst liv i motoren.

Jeg har brukt kobblings skjema som ligger litt rundt på nette, men de stemmer ikke me kontaktene mine. Håper noen kan hjelpe.

Den 3-stikk kontakten i hanskerommet. er det noen som vett 100 % hvor de skal hen ? + jeg har ikke noe på stikk nr:3 (einspritzsignal)

Slitter :cry:

Link to comment
Share on other sites

Den kontakten som følger med kabelpølsa inn til hjernen, skal ikke denne koble på motorkontakt eller noe? jeg husker ikke helt, men mener jeg har lest dette ett sted, bare søke litt på forumet så finner du sikkert noe:)

Link to comment
Share on other sites

@melkvik

Jeg har sett rundt på alle diagrammene på hele Internett snart, men finner ingen som forklare hvor den skal. :(

Nå har jeg vertfall klart å dra motoren på startren etter 4 dager med feil søking. GØY !! Greit å finne ut at defa alarmen ligger å kuk'er med når du holder på :evil:

Nå trenger jeg bare å vite hvor den "grønne" skal hen og va den gjør ? Og evt. hvor den kommer i fra ?

eneste som jeg vett akkurat nå er at bensin pumpa ikke går, Men den skal "hot wire'es" i måren får å se hva som skjer.

Link to comment
Share on other sites

@thunegutt

den grønne ledningen i fra hanskerommet som skal til stikk nr 13 grønn / violett som er til bensin pumpa ?

Der den jeg ikke er sikker på hvor skal. Den i fra hanskerommet.

Link to comment
Share on other sites

jaja, da starta motoren. Jeg trengte faktisk ikke koble om på noen ting. :wink:

så tydelig viss kan man sette inn en 1990 e30 325 cab motor ned i en 86 model 325i uten å bytte om på noen kontakter. jeg har da ikke turteller men motoren virker og starter. Når var det ingen ledning på nr.3 i 20-pins stikket i motorrommet på verken bil eller motor, men 2 grønn inn på nr 7

fra motor siden. Trodde ikke det sko være så lett. Grunnen til at jeg brukte litt lenger tid var fordi at DEFA alarmen var armert. Noe jeg ikke tenkte på i det helle tatt.

Etterpå "hotwire" jeg bensin pumpa da jeg ikke fikk noe respons fra den tidligere. Men etter jeg "prima" motoren så kunne jeg sette på fuel rele'et og motoren starta uten problem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...