Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nettopp ute å startet E30 325'en. Bilen har ikke vært startet på ca. 4 mnd.

Har hatt litt problemer med lekkasje ved oljefilter.

Men etter jeg slo av motoren, sjekka jeg ekspansjonstanken, og kjølevæska var brun (nylig fylt på i en ren blå farge). Tok og peila olja og så var det litt hvit-brunt "gugge" på peilepinnen?

Hva som er galt?

Håper på svar :)

Mvh

Skrevet

Noen bilder..

dy90dv.jpg

10f3wbm.jpg

20t2v5f.jpg

Var ikke så mye gugge på peilepinnen, selv om jeg peila opp mot 10 ganger.. :?

Skrevet
ta en kjøretur. men ja høres jo ut som olja går i kjølevannet

Hva skal jeg være obs på? Sjekke etter?

Skrevet

Er nok mest sannsynlig at det er toppakninga ja..

Noen som vet hva slipesettet på koed inneholder? :)

Skrevet
Det kan være blanding av langtidkjølevæske med andre rød/grønn/blå, da skjer dette. Få tømt systemet og få på ny væske så er den nok go som ny:)

Hva er forklarelsen på peilepinnen da? :P

Skrevet
Det kan være blanding av langtidkjølevæske med andre rød/grønn/blå, da skjer dette. Få tømt systemet og få på ny væske så er den nok go som ny:)

Selvom væska er "guggete" og brun, så trenger den ikke være så tykkflytende, derfor får du nok ikke så mye på pinnen. Er det vann i olja da?

Skrevet

Selvom væska er "guggete" og brun, så trenger den ikke være så tykkflytende, derfor får du nok ikke så mye på pinnen. Er det vann i olja da?

Er det ikke vann i olje dersom peilepinnen får litt "hvit/brun gugge" på seg?

Skrevet

Ikke nødvendigvis at det er lekkasje pga du får hvit gugge på peilepinnen. Nå som det har vært så kaldt så pleier det ofte å bli seende sånn ut når bilen står en stund. De sier at man skal kjøre motoren i minst en time sammenhengende kjøring i uken når det er kaldt, vis ikke begynner ting å tulle seg. Men kjør en laaang tur og se om det fikser seg ;) Tviler på topp-pakning men kan jo være. gåen toppakning kan gi så mange symptomer, og kan ikke gi symptomer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...