JonasD Skrevet April 1, 2010 Share Skrevet April 1, 2010 Var nettopp ute å startet E30 325'en. Bilen har ikke vært startet på ca. 4 mnd. Har hatt litt problemer med lekkasje ved oljefilter. Men etter jeg slo av motoren, sjekka jeg ekspansjonstanken, og kjølevæska var brun (nylig fylt på i en ren blå farge). Tok og peila olja og så var det litt hvit-brunt "gugge" på peilepinnen? Hva som er galt? Håper på svar Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 1, 2010 Share Skrevet April 1, 2010 Kjør en god tur så motoren blir god og varm og post hvordan det ser ut da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet April 1, 2010 Share Skrevet April 1, 2010 topp pakninga syntes nå jeg det høres ut som:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet April 1, 2010 Forfatter Share Skrevet April 1, 2010 Noen bilder.. Var ikke så mye gugge på peilepinnen, selv om jeg peila opp mot 10 ganger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet April 1, 2010 Share Skrevet April 1, 2010 ta en kjøretur. men ja høres jo ut som olja går i kjølevannet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet April 1, 2010 Forfatter Share Skrevet April 1, 2010 ta en kjøretur. men ja høres jo ut som olja går i kjølevannet Hva skal jeg være obs på? Sjekke etter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet April 1, 2010 Share Skrevet April 1, 2010 gugge i olja og brun kjøleveske:) ryker det godt av eksosen og. så er det ganske sikkert topp pakninga som har ryki:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet April 1, 2010 Forfatter Share Skrevet April 1, 2010 Røyk ikke av eksosen skjønner du! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet April 1, 2010 Share Skrevet April 1, 2010 nei. men viss ikke det er topp pakninga så er det sprek i enten blokka eller toppen:) for en eller annen plass må det jo blande seg;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet April 6, 2010 Forfatter Share Skrevet April 6, 2010 Er nok mest sannsynlig at det er toppakninga ja.. Noen som vet hva slipesettet på koed inneholder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir///M3 Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 Det kan være blanding av langtidkjølevæske med andre rød/grønn/blå, da skjer dette. Få tømt systemet og få på ny væske så er den nok go som ny:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet April 6, 2010 Forfatter Share Skrevet April 6, 2010 Det kan være blanding av langtidkjølevæske med andre rød/grønn/blå, da skjer dette. Få tømt systemet og få på ny væske så er den nok go som ny:) Hva er forklarelsen på peilepinnen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir///M3 Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 Det kan være blanding av langtidkjølevæske med andre rød/grønn/blå, da skjer dette. Få tømt systemet og få på ny væske så er den nok go som ny:) Hva er forklarelsen på peilepinnen da? Selvom væska er "guggete" og brun, så trenger den ikke være så tykkflytende, derfor får du nok ikke så mye på pinnen. Er det vann i olja da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet April 6, 2010 Forfatter Share Skrevet April 6, 2010 Det kan være blanding av langtidkjølevæske med andre rød/grønn/blå, da skjer dette. Få tømt systemet og få på ny væske så er den nok go som ny:) Hva er forklarelsen på peilepinnen da? Selvom væska er "guggete" og brun, så trenger den ikke være så tykkflytende, derfor får du nok ikke så mye på pinnen. Er det vann i olja da? Er det ikke vann i olje dersom peilepinnen får litt "hvit/brun gugge" på seg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 Ikke nødvendigvis at det er lekkasje pga du får hvit gugge på peilepinnen. Nå som det har vært så kaldt så pleier det ofte å bli seende sånn ut når bilen står en stund. De sier at man skal kjøre motoren i minst en time sammenhengende kjøring i uken når det er kaldt, vis ikke begynner ting å tulle seg. Men kjør en laaang tur og se om det fikser seg Tviler på topp-pakning men kan jo være. gåen toppakning kan gi så mange symptomer, og kan ikke gi symptomer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå