oddis Skrevet April 3, 2010 Skrevet April 3, 2010 Tenkte denne tråden kunne være ganske intressant for turbomafiaen her inne... http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=43890 Har idag bromsat en oöppnad M50B25. Setup: Precision SC5862 billet med 0.63 A/R avgashus. E85 och 850cc spridare. 1st 044 i tanken, orig ledningar. Inkopplat i orig kabelhärva samt Audi spolar. Utan turbo = 167 whp. 1.1 bar laddtryck 406 whp. Alltså är det ca 140 % effektökning med 1 bar. Med vanos är det 0.7 bar vid 2500 rpm statiskt. Utan vanos är det 0.25 bar vid 2500 rpm statiskt. Vid svep blir det fullt laddtryck 800 rpm tidigare med vanos. Nu har vi svart på vitt vad vanos gör, och håller den här fint vid 1.1 bar kommer vi öka till 1.5 bar.
OLEZZ Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 overraskende at vanosen hadde så mye å si. På min non-vanos har jeg 394whp på 1 bar @ 98 blyfri og 440cc dyser. Da består motoren av lavkompstempler, non vanos råder, og pyramideringer. De har jo høyere komp enn meg og e85, men ikke noe bedre resultat.
rel0ad Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 E85 gjør vel livet litt enkelere for denn motoren da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå