Gå til innhold

Hva medfører et kambytte?


brumle
 Share

Anbefalte innlegg

det vil endre karakteristikken på motorn din og gi mye mer skyv på toppen, men litt mindre på bånn, avhengig av hvordan kam du velger. men med kam og chip kan du faktisk tjene en del, pluss et nytt luftinntak.

det er litt jobb, og koster mye, men den veien velger noen og gå. M43 motorn er ikke SÅ god og jobbe med i utgangspunktet siden den er en enkeltkamma 8v motor, og relativt "low output".

prisen på en kam fra f.eks schmiedmann (schrick om jeg ikke husker feil.. 256graders) koster ca 4 laken... så ere installasjonen da.. effekt å forvente med kam, chip og luftinntak og eksos... kanskje... 30-40hk?

pris = fort 25 tusen.. så det er veldig dyre hester da...men det blir en helt annen bil og kjøre. :) jeg har vært inne på tanken selv faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25000kr hørtes mye ut. Kammen får jeg på schmiedmann for ca 3400,-. Jeg har allerede et simota sportsinnsHviug (ca kr 2400,-) (som jeg foresten synes er helt fantastisk og anbefaler på det varmeste for ny kjøreopplevelse). Eksosen har jeg foreløpig ikke gjort noe med bortsett fra en "modifisering" av katalysatoren (borte altså).

Chiping skal jeg gjøre i Sverige om 14 dager. De har erfaring med denne motoren og det vil gi 16 hk mer og 20nm samt drivstofforbruk ned 5% (2400 nkr,-).

Montering av kammen tar visstnokk 1,5-2,5 timer. Hvis jeg er heldig, tenkte jeg å høre med "chiperne" i Sverige om jeg kan bestille kammen fra Sverige adressert til dem og installere den der. Da er prisen på kammen litt over 2000,- nkr.

Har et kambytte noe å si for chippingen? Bør jeg skifte kammen før den den chiptunes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...