Gå til innhold

Bensinlekkasje deluxe + tungstartet E32


Inline six
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg E32 for en stund tilbake (ca. en måned) som jeg først nå har begynnt å bruke etter salget av E30n.

Den hadde ca. 30 liter bensin på tanken ved kjøp. Fyllte nylig opp tanken og da lekker den som fy :( Svær dam under tanken etter natta.

Nå er den kommet ned i 40 liter og da er lekkasjen borte.

Skal uansett opp på løftebukk i morgen, men kansje noen har et godt tips :)

Neste problem.

Ved ca. tre av fire oppstarter så må jeg file på startern i fem sek eller mer uansett om den er kald, lunka eller varm.

Starta jo seff når jeg var å kikka på bilen og de to første gangene etter kjøp, men så ble det problemer. Noen som har vert borti lignende på E32 eller andre bimmere med M30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kjent med den modellen alene, men det kan virke som det er hull i tanken. Og når du fyller tanken renner det ut til nivået på bensinen er under hullet. Siden det også oftest er et lukket system med bensintilførselen med tanke på luft, så kan dette hullet kanskje forårsake dårlig tilførsel av bensin under start pga. "falskluft".....Prøv å tette hullet først å fremst, og se om ikke startingen går lettere da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det stort hull? Kan jo prøve å tette med Araldit 2 komponents "metall" eller lignende. Bare sørg for å gjøre området skikkelig rent og tørt først, og la det herde før det kommer i kontakt med drivstoffet. Eventuelt lodding? Bare tips dette her :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...