morteym Skrevet April 3, 2010 Skrevet April 3, 2010 Var umulig å få ut den gamle sensoren, måtte ta av bremsekalipter og skive for å komme til og hugge den vekk. Har filt vekk rust som var inni hullet, men den nye sensoren er veldig trang fra første millimeter så lurte på om en må bruke noe spesielt verktøy for å presse den inn? Sensoren er fra Mekonomen.
morteym Skrevet April 3, 2010 Forfatter Skrevet April 3, 2010 Det var kanskje noe rusk igjen, så filte litt mer. Det gikk an å presse den inn med pumpetang, litt forsiktig på hver side annenhver gang. Men nå har jeg 1-2mm igjen hvor den ikke vil lenger inn. Usikker på om den skal stoppe der, men tror den skal helt inntil? Usikker på hvor mye dette tåler...
RobertN Skrevet April 3, 2010 Skrevet April 3, 2010 Usikker på nøyaktig hvor langt inn den skal men satt fast den på min her om dagen, og da pressa jeg bare med handa så klikka den på plass, ikke noe feilmelding her hvertfall
morteym Skrevet April 4, 2010 Forfatter Skrevet April 4, 2010 Jeg holdt på ute og det ble mørkt, men med litt mer lys så kunne jeg se at den ikke kom helt inntil pga det hullet hvor skruen går gjennom så er det en skive som gjør at den vil få litt avstand til godset.. Knotete mekking som tar litt lenger tid enn man tror noen ganger Måten jeg fikk av den gamle sensoren var forresten ved å knekke av den første biten, så av med kailpper (to skruer, 16mm), og selve skiva, og løsne på den "skjermen" (metallplata som er rundt bremseskiva: tre skuer) for å komme bedre til på baksiden, og deretter kutte sensoren i to med skrujern og hammer, og dra ut siste enden av sensoren med tanga som går inn i den "skjermen". Og hugge ut resten av sensoren som satt igjen i selve godset. Etterpå filte jeg vekk rust med en kort rund fil, og smurte med 5-56 (10W-40). (Den skiva sitter bare med en skrue, men kan sitte forjævlig hardt fast hvis det er gamle bremser. For meg var det enkelt pga skivene er nesten helt nye). Presset inn den nye sensoren gradvis med pumpetang, og satt i skruen før den var helt inne. Skrudde inn litt, pressa inn litt med tang annenhver gang. Så det gikk egentlig helt greit. Mulig det ville vært lettere med OEM, og ikke Mekonomen? ABS-lyset slukket etter noen en stund mens jeg kjørte, og ikke med en gang. Vet ikke om det var forståelig, er litt småfull. Hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå