Gå til innhold

Kan jeg bruke manuell girkasse fra m50b20 på m50b25 automat?


tmte34
 Share

Anbefalte innlegg

Bruk M50B20 kassa du og B20 manuell mellomaksling hvis du har det liggende..Hvis du uansett må kjøpe så går du jo for B25 =) Som nevnt tidligere må du ha B20 aksling på B20 kasse eller B25 aksling på B25 kasse. Utveksling på B20 og B25 kassene er lik og på 525ia diffen din er den 3,23 ( samme på manuell) , så mao vil du ha samme utveksling som en standard 525i uansett hvilken kasse du velger. Bytter du f.eks til 520 diff får du kortere gir

Hvis det ikke er tilfelle at (som nevnt tidligere) girkassene er fysisk forskjellige på lengden, alle zf kassene på e39 (520-528) er like på lengden men aner ikke med getrag på e34 så derfor jeg undrer, kan du bruke B25 kasse sammen med B20 aksling men da må du flytte over utgånde flens fra b20 kassa over på b25 kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så hvis lengden er lik, så kan jeg bruke mellomaksling og utgående flens fra B25 på B20 kassen, å da vil alt passe? Vil bruke minst mulig penger på det, å jeg har jo en komplett m50b20 manuell stående, så jo mindre jeg må kjøpe, jo bedre er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..nei beklager litt dårlig formulert fra min side også :)

Det var mest ment hvis du er int i å bruke b25 kasse som er litt mer solid enn b20. Og istede for å skaffe b25 aksling da så kan du bytte over flensene og bruke den mellomakselen du har på delebilen din :) Sånn for å gjøre det litt rimeligere.. B25 mellomaksling på b20 kasse går ikke. Kunn motsatt.

Hvis lengden på kassene er ulik som noen nevnte så se bort i fra det jeg skriver nå for da er dette tull :P

Edit: Jeg skrev tidligere at e34 brukte Getrag, det gjelder jo m20 selvfølgelig og m50 bruker ZF :)

Da stemmer det jeg sier her..har gjort samme selv en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...