Gå til innhold

Overhaling av M3 Diff på Sørlandet


Dirty
 Share

Anbefalte innlegg

Hei ser at diffen min lekker litt på akslingen til mellomakslingen.

Hvordan er det å bytte disse O ringene eller hva det nå er som sitter der ?

noe man kan gjøre selv, eller sette fagfolk på jobben?

såfall noen firma på sørlandet eller privatpersoner som driver med dette ?

er en diff fra s50b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt værre å bytte simringen der mellomakslingen kommer inn da pinjongen må sitte riktig på kronhjulet. Dvs. det er ikke bare å stramme til med muttertrekkern å håpe det blir bra. Uten at jeg veit hvordan framgangsmåten er på det siden jeg droppa og bytte den simringen fordi jeg ikke hviste hvordan det gjøres og det var tett der når jeg bytta pakninger på diffen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjorde dette idag.. Men om det ble bra vet jeg ikke enda.

Tok av mellomaksel, løsnet mutteren og tesjet av flensen. Rev ut den gamle tettningen og satt i den nye.

Monterte så sammen med ny låseplate og støvtettning. Viktig med rett moment her, om det blir for mye så må du demontere hele diffen iom at det er en ring som ikke tåler det på innsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjorde dette idag.. Men om det ble bra vet jeg ikke enda.

Tok av mellomaksel, løsnet mutteren og tesjet av flensen. Rev ut den gamle tettningen og satt i den nye.

Monterte så sammen med ny låseplate og støvtettning. Viktig med rett moment her, om det blir for mye så må du demontere hele diffen iom at det er en ring som ikke tåler det på innsiden.

Aha skjønner, ja er bare den som lekker hos meg.fant alt av deler på GS regner jeg med.

har du momente også ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er pice of cake... nå har du momentet og monteringsinstruksjoner!

Jeg gjorde dette sjøl på min bil, og jeg er ingen rakkettforsker for å si det sånn :P hehe

Det som er viktig ifht simringen er å få satt den på plass rett uten å lage skjevheter som fører til ny lekasje, også momentet som er nevt tidligere her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...