Gå til innhold

318 e30 starter ikke. Får ikke bensin?! Hjelp! haster..


Julianv
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Isted når jeg skulle ut å kjøre så startet den helt fint, og jeg begynte å kjøre. I en oppoverbake bare døde kraften helt og bilen nekter å starte. Har koblet fra slangen etter bensinfilteret og det kommer ikke bensin fram. Kan ikke høre pumpen. Kan det være den har tatt kvelden så plutselig? Eller kan det være noe elektrisk som rele eller ledningsbrudd? Er det noe som er typisk for e30 dette kanskje?

Håper noen har noen svar.

Og forresten, hvor sitter pumpen på denne? Lett å komme til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis det er facelift så sitter pompen i tanken under baksete på høyre side, er de eldre modell så ligger den under bilen på høyre side rett me opphenget, veldig lett og komme til. Sjekk om pumpen går vis ikke ji den et par donk og sen om den funker da, vis ikkje får den ikke strømm eller er ødelakt. Men kommer den til live etter et par donk så bør den også skiftes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Fant den under baksetet, men får den ikke opp? Men satt strøm rett på den og det var ikke liv. Litt klunkelyder men eller ingenting. Så den er nok død. MEn har tatt av slangene og ledningene og vridd den løs, men får den ikke opp? Noen spesiell teknikk? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemet som jeg hadde da. Selvom på min så var det bare tank-måleren, men den sitter på samme måte som pumpa di gjør. Pumpa mi sitter under bilen, siden jeg har preface.

Du må nesten bare bøye opp stålet rundt den litt, til du får den opp. Det er bare å panke det på ned igjen etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vridd så den er løs, men virker som den er for stor for hullet? :P Drar og drar og vrir den i forskjellige vinkler men sitter fast som bare det? :P

Du må skruve ut tankmålergiveren før du prøver å ta opp hele satsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpen er vel på venstre side ved tanken ?

Var det på min facelift 318 ihvertfall..

Hadde lignende problemer på min så byttet pumpe, men var releet som var røket.

Har den gamle pumpen min hvis din er gåen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpen min er under baksetet oppå/inni tanken på en måte. Problemet er at ene bolten til tankmålersaken er gåen så får den ikke av uten å knekke den :S Ja kunne godt tenkt meg pumpen din, vis det er samme som jeg har :D Vet at det finnes to varianter avhengig av om det er face eller preface. preface skal vist ha over kanalen på en av sidene, mens faclift skal ha oppå/inni tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...