Gå til innhold

Det "dunker" når jeg bremser,hva kan det være?


Jolle
 Share

Anbefalte innlegg

Da starta jeg opp bilen i stad, kjente jeg at bremsene hang litt, så kom det ett lite "dunk" og dem løsnet, men.. når jeg bremser så kommer den "dunke" lyden.. jo fortere jeg kjører jo fortere "dunker" det... bilen har stått rolig i ca 3 uker. Når jeg satte fra meg bilen for snart 3 uker siden var ikke den lyden der...

Bilen det gjelder er en e46 320 sedan.

Er det noen som har noe peiling på hva dette kan være? trenger virkelig hjelp her nå.. :(

Mvh Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten samme problemet jeg har på min E30 nå...

Men her merker jeg det kun ved lave hastigheter. Bremsene henger litt, så "dunk" så løsner dem igjen.

Jeg prøver også å finne ut hva dette kan være, selvom det ikke er sikkert det er det samme, siden va har forskjellige biler.

Beklager å ikke kunne hjelpe, men sier i fra hvis jeg skulle få noen råd om hva det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene som henger eller rusta skiver tenker jeg.

Prøv og brems kraftig noen ganger og se om det gir seg, men det beste er nok å ta det opp og pusse osv så alt går lett :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg tenkte på med en gang, men det dunker skikkelig.. blei nesten litt redd med en gang.. men som du sier, kan være noe rust som sitter på skiva som må "slites" bort...

Eller er det noen andre som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør etter hvilke hjul det kommer fra, også tar du av skiva og tar en titt på om det er noe skade/rust osv på den. prøv å slipe litt. og se på klossene oxo. eller det letteste er vel å kjøre ganske fort og bråå bremse, for da sliper du ned bremsene litt, tipper det vil løse probleme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...