Gå til innhold

Startproblemer?M52b20 HJELP!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

bmw'n er så treigstarta når den har stått noen dager, og når jeg først har fått start på den så må jeg holde turtall en stund til den blir litt varm for at den ikke skal slå seg av igjen, det høres også ut som om den bare går på 4->6 syl fram til den liksom har gått en stund.

Jeg lekker litt olje, så kan det være oljetrykket? akkumulatoren?

Noen som har noen ideer til hva det kan være? jeg er så lei :( .

Motortypen er:

M52B20

Om annet er bilen:

BMW E36 320i touring

1995 mod

Skrevet

Har eksakt samme problem, at motoren slår seg av, helt av seg selv. Dette skjer kun ved tomgang/under 1000 RPM. Den fusker ikke, bare kutter rett av. Min går på alle sylinderene da..

Av og til er den også treigstarta. Uavhengig om den har stått noen dager. Har akkurat byttet kamsensor pga. ujavn tomgang. Dette hjalp forsåvidt mot ujavn tomgang, men blir ikke særlig mye bedre med en motor som stopper av seg selv.

Jeg har en E39 520 IA med M52B20

Skrevet

Jeg har heldigvis jevn tomgang NÅR den er varm. hehe men den er så utrolig dau når jeg starter den, av og til bare etter 12 timer.

Jeg lurer på om det kansje kan være o-ringene til vanosen, mener jeg leste om dette på forumet en gang for lenge siden at om o-ringene var slittt eller "tørre" gikk det mye utover tomgangen.

Skrevet

Plugger er helt fine, 4-5mnd gamle, oljefilter er bytta, alle pakninger på toppen er byttet som ventiltettninger, toppakkning o.s.v. men ikke rørt dysene.

Skrevet

Bytte plugger har gjort susen på min 520 to ganger når den har vært sånn:)

Noen flere enn meg som sliter med at bilen bruker mye bensin og føles litt dau når bilen har stått over 12 timer, og ikke har blitt varm enda?

Skrevet
Bytte plugger har gjort susen på min 520 to ganger når den har vært sånn:)

Noen flere enn meg som sliter med at bilen bruker mye bensin og føles litt dau når bilen har stått over 12 timer, og ikke har blitt varm enda?

Var det langt mellomrom mellom byttene?

• 1 month later...
Skrevet

Nei, tennpluggene mine var helt fine, coilene fungerer helt fint og alt skal være helt ok, men jeg har samme problem som deg hører jeg. hos meg varer det bare til den liksom har kommet seg da. Snakket med en kompis om det hin dagen, han sa at det kanskje kunne være lavt oljetrykk men det ville vel gitt utslag i displayet i dashen da? så hva kan forårsake lavt oljetrykk? jeg har vanos og tenkte meg det kunne være o-ringene i den eller noe som ikke er tett?

Skrevet
nåken so har funne ut av dette? min 520 går heller ikkje på tomgong starter lett og ligger heilt fint på turtale og går rolig ikkje nåke harking eller nåke sånt. men med ein gong eg sleppe gassen stoppe han??

Høres ut som det er noe med bensintrykket \ rusk i bensinsystemet.

For min del som hadde problemer med tomgang løste dette seg ved å bytte tenplugger samt kam og veivsensor.

Skrevet

slik du forklarer det med går på 4-5 syl etter den har startet.høres det ut som ventilløftere.høres den rar ut første tiden under kinning? som om den ikke har kompresjon? ellers hvis alt slikt er ok.er vanlig feil veivakselgiver.kanskje mest fusk ved oppstart av varm motor.og fusk ved pådrag pga svak gnist.

• 1 month later...
Skrevet

oki, siste gale nytt. Jeg tok opp lyden når jeg startet bilen og spilte av i "slow motion". Den sier meg at den prøver å starte på ett av tre slag. HVA SKYLDES DETTE? jeg har jo nett bytta toppakkningen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...