Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 291
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Synes jeg så litt svenskekrom der jeg, Raymond.. ;)

Du mener friskluftanlegg..? Det er et par av de ja. Det er standardutstyr på E30! :)

Ukult å fjerne alle asfaltmattene eller?

Nei, egentlig ikke. Det gikk overraskende greit. Brukte en, ikke så veldig effektiv, kveld på det. :)

Skrevet

Godt å se at det er litt fremdrift her.

Og vi er klare for en "E30 tur" te året!

Så får vi se om det blir noe motor oppdatering på oss i vinter... Vi driver såvidt å panlegger litt, men er usikkert hva som blir prioritert. Enda lettere bil/aerodynamikk eller litt mer effekt...

Som Martin skriver fungerer det jo klokkerent nå selv om det er litt lite effekt enkelte steder...

"kjører du 8.30 med utrimma 325 e30 eru temmelig rå" Thorbjørn R

Takk for det :mrgreen:

Vi er vist helt rå vi Martin 8) (Selv om jeg bare har 8.33 som best i loggen og er den treigeste av oss... Jeg får skylde på passasjer, sol i øya, bløtt i Fuchsröhre og det vanlige vel, he he)

Skrevet

synes dessverre reglene for BMW cup enda er ganske uklare.

har ikke helt fått meg meg når ting starter heller...

Skrevet
Godt å se at det er litt fremdrift her.

Og vi er klare for en "E30 tur" te året!

Så får vi se om det blir noe motor oppdatering på oss i vinter... Vi driver såvidt å panlegger litt, men er usikkert hva som blir prioritert. Enda lettere bil/aerodynamikk eller litt mer effekt...

Er veldig klar for en E30-tur til året!! Hadde vært moro å se to slitne E30er under 8 min. (viktig å ha hårete og urealistiske mål...). :mrgreen:

Er det så mye å lette på deres nå da? Understellsmasse, dashbord og dørene er det kanskje noe å gjøre med? Har dere noen lure aerodynamikktriks, så er jeg veldig interessert i de! :wink:

synes dessverre reglene for BMW cup enda er ganske uklare.

har ikke helt fått meg meg når ting starter heller...

Det er du ikke alene om.. I tillegg så har de jo gjemt bort siden til serien. Jeg har etterlyst at de bør lage en link på hovesiden til BMWCCN, men det har ikke skjedd noe. Vet om flere som hadde vært interessert i å være med, men de har jo ikke vært klar over at det faktisk skal starte en BMW-serie.. Jeg heller mot å droppe det jeg også, men skal vente litt til før jeg tar en endelig avgjørelse.

Skrevet

Heldigvis virker det som et oppgående styre under Henrik's ledelse, men det sitter nok litt hat mot litt for hårete E30r igjen i gangene. Spesielt de med eksosvifter og bombastisk framferd på banen..hehe.

BMW Cup er jeg og spent på... har ikke turt å sette kappsaga i banebilen ennå, siden det hverken er avklart burspec og hva som tillates av karosseri og torpedovegg modifikasjon... Er enig angående forumet. Markedsføring har aldri vært BMWCCNs sterke side..

Skrevet

Er veldig klar for en E30-tur til året!! Hadde vært moro å se to slitne E30er under 8 min. (viktig å ha hårete og urealistiske mål...). :mrgreen:

Er det så mye å lette på deres nå da? Understellsmasse, dashbord og dørene er det kanskje noe å gjøre med? Har dere noen lure aerodynamikktriks, så er jeg veldig interessert i de! :wink:

Haha, ja det hadde vært morro og selvfølgelig blir det under 8 minutter til året :whistle:

Angående aerodynamikk har vi så vidt snakket litt om feks en frontfanger fra Adolfsson (delenr e30-42) i kombinasjon med en liten splitter/plate under motor og kanskje en liten vinge fra feks Airforce Racing. Altså ikke noen lure triks bare noen enkle grep...

Men ingenting er avgjort enda, vi må ha styremøte og gjennomgang av budsjett og plan når vi henter hjem bilen en gang i slutten av oktober.

Og det frister jo med mer effekt, men er redd det kommer til å påvirke driftbudsjettet ganske mye... For mye effekt drar jo med seg større (og tyngre) bremser, som igjen drar med seg større (og tyngre) og dyrere dekk osv osv

Nå ruller den jo på 205/50-15 og har standard bremser. Har rulla 63 runder så langt i år, fortsatt på første sett med klosser og dekk :D

Det begynner å bli vanskelig å finne kiloer ja. 1059kg raceready, full tank uten sjåfør. Gikk opp litt fra ifjor etter at vi fikk inn noen meter til med rør i buret.

Er som du sier noen få kg å skjære ut i dørene + kanskje noen kilo på støtfangerene. Vi har også vurdert plastruter som også burde gi noen få kilo. Vi hadde dashbordet ute i fjor og renska under det også. Dashbordet i seg selv var faktisk overaskende lett...

Skrevet
Her er en video hvor Fredy kjører 8:28 med stage III Swift:

Tror bestetiden til de med 325`n er 8:22, men det skal jeg ikke si med 100% sikkerhet. Det er hvertfall under 8:30.

Blir litt OT men :oops:

Og her er 8.22 runden til Kenneth:

Han sparka ut kjerringa runden etter og kjørte 8.18. Men fett på kamera linsa ødela den filmen dessverre...

Skrevet

Haha, ja det hadde vært morro og selvfølgelig blir det under 8 minutter til året :whistle:

Angående aerodynamikk har vi så vidt snakket litt om feks en frontfanger fra Adolfsson (delenr e30-42) i kombinasjon med en liten splitter/plate under motor og kanskje en liten vinge fra feks Airforce Racing. Altså ikke noen lure triks bare noen enkle grep...

Men ingenting er avgjort enda, vi må ha styremøte og gjennomgang av budsjett og plan når vi henter hjem bilen en gang i slutten av oktober.

Og det frister jo med mer effekt, men er redd det kommer til å påvirke driftbudsjettet ganske mye... For mye effekt drar jo med seg større (og tyngre) bremser, som igjen drar med seg større (og tyngre) og dyrere dekk osv osv

Nå ruller den jo på 205/50-15 og har standard bremser. Har rulla 63 runder så langt i år, fortsatt på første sett med klosser og dekk :D

Det begynner å bli vanskelig å finne kiloer ja. 1059kg raceready, full tank uten sjåfør. Gikk opp litt fra ifjor etter at vi fikk inn noen meter til med rør i buret.

Er som du sier noen få kg å skjære ut i dørene + kanskje noen kilo på støtfangerene. Vi har også vurdert plastruter som også burde gi noen få kilo. Vi hadde dashbordet ute i fjor og renska under det også. Dashbordet i seg selv var faktisk overaskende lett...

Dæven, nå eru søren meg te igjen Magnus, begynner å lure på deg asså, avslører neste års oppgraderinger for hovedkonkurrenten allerede i september, hvor ska dette ende ??!!! [-X

Skrevet

Dæven, nå eru søren meg te igjen Magnus, begynner å lure på deg asså, avslører neste års oppgraderinger for hovedkonkurrenten allerede i september, hvor ska dette ende ??!!! [-X

Oooops, sorry :oops:

Trodde det var oss (E30-folket) mot døm (Evo boblene) jeg :lol:

Skrevet

Hehe.. Det blir vel full E30-krig på Ringen til året... :wink:

Trodde det var oss (E30-folket) mot døm (Evo boblene) jeg

Selvsagt er det E30-gutta mot VW Beetle GT3-gutta...! Satser på knock-out-seier! 8):wink:

Muahahaha! Da blir det oppgraderinger i vinter her også. Suckers!

Snakker vi storbestilling fra Adolfsson? Pakke er på vei derifra nå... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...