MagnusA Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 Jo, det var det jeg sikta til. Det er nok den ekleste løsningen for de av oss som ikke skal kjøre ned. Det Martin sikta til var nok at både Gtb -hahn og Rygge-Düsselforf blir lagt ned fra 25. mars i år, dvs kun Torp - Hahn igjen som er kurrant. Det blir derfor vanskelig å fly Gtb-Hahn i påska som nevnt over her.
MagnusA Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 Vi hadde egentlig tenkt å gå for 4mm siden de orginale rutene er 4mm... Har for meg at feks bakruta vil passe bedre i pakningen da Men nå er jo 3mm 25% lettere enn 4mm igjen da... Hmmmm Det passer nok bedre med 4 da ja, men kom over disse til en ok pris, så da ble det handel. Får vel bruke litt sicaflex eller lignende... 25% er mye ekstra vekt.... For å ta det litt back to topic: Jeg skjærte ut ruter til e30n vår igår og kom da frem til følgende: Vekt orginal ruter i 4 dører pluss bakruta (Minus det lille i dørene bak): 18,3kg Vekt 4mm polykarbonat ruter: 8,6kg (3mm hadde da veid 6,5kg)
R Andersen Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 Spurte deg på Rejsa, men kan ta det her også iom. at det kanskje er flere her inne som lurer på det samme; hva slags redskap bruker du til å skjære ut rutene i polykarbonat?
MagnusA Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Vanlig stikk/pendel sag funker fint. Pass på å bruk "mellom grovt" blad. Jeg brukte 12TPI tror jeg og det var som varm kniv i smør
R Andersen Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 Så dere hadde mer igjen av polykarbonaten, så da hadde det vært supert om jeg kunne få kjøpt en bit til bakruten! Kanskje du gidder å skjære ut en mens du har formen klar...?
MagnusA Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Det ordner vi vet du. Må bare sjekke at vi får på plass rutene våre først i tilfelle jeg har gjort noe merkelig i utkappinga
JulianS Skrevet Mars 24, 2011 Skrevet Mars 24, 2011 Diplom og en øl til deg raymond hvis du får e30n din lettere enn min å et spark i rævva på meg isåfall har du bilen klar til karlskoga?
T. Thøgersen Skrevet Mars 24, 2011 Skrevet Mars 24, 2011 Kan svare litt for Raymond her; tror det blir litt snaut med tid til Karlskoga dessverre. Hvis ikke Raymond har jobbet inn i granskauen mye med bilen siden jeg så den sist.
R Andersen Skrevet Mars 24, 2011 Forfatter Skrevet Mars 24, 2011 Diplom og en øl til deg raymond hvis du får e30n din lettere enn min å et spark i rævva på meg isåfall har du bilen klar til karlskoga? Nå kjører jo jeg med en blytung motor da og halvbur, så det spørs... Men jeg skal hvertfall gi deg god konkurranse. Blir nok dessverre ikke klar til Karlskoga. Har alt for liten tid til å være i garasjen.... Var oppom en tur forrige uke og demonterte ruter og kappet bort litt unødvendig vekt i dørene. De ble merkbart lettere! Satser på litt mer jobbing på bilen til uken! (Og da skal jeg huske på å ta med kamera...)
R Andersen Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Skrevet Mars 29, 2011 En liten oppdatering, selv om det ikke har blitt gjort så alt for mye.. Fått opp halvburet jeg skal montere. Må bare få sveiset inn noen plater, og fjerne litt rust..; Letting er billig trimming, så har gått over dørene med vinkelsliper, samt fjernet unødvendige ting som vindusmekanisme, vindusruten, lydisolering mm. Vindusruten blir erstattet med lexan. Dørene ble merkbart lettere! (Det har blitt kuttet litt mer etter at bildet ble tatt) De fleste gummidelene på innsuget var morkne, så har demontert innsuget for å bytte disse, og så ble det litt lettere å få byttet tannstang samtidig. Skal bruke en med 2,7 runder. Det er også montert et hydraulisk bremsesystem, og jeg er litt usikker på om jeg skal beholde det eller gå for pedalboks. Har fått mine "nye" bremser også. Det er 330 mm. K-sport med 8 stemplet kalipper foran og 6 bak. Er litt skeptisk til K-sport, da jeg har hørt både det ene og det andre om det, men får gi det en sjanse. Måtte prøvemontere dem for å se om det var nok plass bak felgene jeg skal bruke, og heldigvis så slipper jeg å kjøpe nye felger. Fikk en hel finger imellom, så ingen problemer der. Fikk ellers tatt ut bakruten, fjernet litt flere asfaltmatter og modifisert bremseskjoldene bak så det ble plass til bremsene mm., så det går sakte men sikkert fremover... Og uten mat og drikke, så duger helten ikke...
winchester Skrevet Mars 29, 2011 Skrevet Mars 29, 2011 Blir lett dette! Skal du kjøre med Z4 tannstang du også?
MagnusA Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 De fleste gummidelene på innsuget var morkne, så har demontert innsuget for å bytte disse, og så ble det litt lettere å få byttet tannstang samtidig. Skal bruke en med 2,7 runder. Det er også montert et hydraulisk bremsesystem, og jeg er litt usikker på om jeg skal beholde det eller gå for pedalboks. Jeg mener at jeg har lest et sted at Z3 tannstang kan gi litt bumpsteer når den monteres på E30? Vet du om det stemmer eller har de 100% identiske mål som orginal E30?? Vi skulle jo veldig gjerne hatt en sånn en på vår bil også... (Når det blir rom i budsjettet vel og merke...)
SSM Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Jeg har ikke merka noe forskjell på bumpsteer før og etter montering av Z3 tannstanga
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå