Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jo, det var det jeg sikta til. :) Det er nok den ekleste løsningen for de av oss som ikke skal kjøre ned.

Det Martin sikta til var nok at både Gtb -hahn og Rygge-Düsselforf blir lagt ned fra 25. mars i år, dvs kun Torp - Hahn igjen som er kurrant.

Det blir derfor vanskelig å fly Gtb-Hahn i påska som nevnt over her.

  • Svar 291
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vi hadde egentlig tenkt å gå for 4mm siden de orginale rutene er 4mm... Har for meg at feks bakruta vil passe bedre i pakningen da :-k

Men nå er jo 3mm 25% lettere enn 4mm igjen da... Hmmmm

Det passer nok bedre med 4 da ja, men kom over disse til en ok pris, så da ble det handel. Får vel bruke litt sicaflex eller lignende... 25% er mye ekstra vekt.... :wink:

For å ta det litt back to topic:

Jeg skjærte ut ruter til e30n vår igår og kom da frem til følgende:

Vekt orginal ruter i 4 dører pluss bakruta (Minus det lille i dørene bak): 18,3kg

Vekt 4mm polykarbonat ruter: 8,6kg :D (3mm hadde da veid 6,5kg)

Skrevet

Spurte deg på Rejsa, men kan ta det her også iom. at det kanskje er flere her inne som lurer på det samme; hva slags redskap bruker du til å skjære ut rutene i polykarbonat?

Skrevet

Så dere hadde mer igjen av polykarbonaten, så da hadde det vært supert om jeg kunne få kjøpt en bit til bakruten! :D Kanskje du gidder å skjære ut en mens du har formen klar...? :wink:

  • 1 month later...
Skrevet
Diplom og en øl til deg raymond hvis du får e30n din lettere enn min :devil: å et spark i rævva på meg isåfall :) har du bilen klar til karlskoga?

Nå kjører jo jeg med en blytung motor da og halvbur, så det spørs... Men jeg skal hvertfall gi deg god konkurranse. :wink:

Blir nok dessverre ikke klar til Karlskoga. Har alt for liten tid til å være i garasjen.... :( Var oppom en tur forrige uke og demonterte ruter og kappet bort litt unødvendig vekt i dørene. De ble merkbart lettere! 8)

Satser på litt mer jobbing på bilen til uken! (Og da skal jeg huske på å ta med kamera...)

Skrevet

En liten oppdatering, selv om det ikke har blitt gjort så alt for mye..

Fått opp halvburet jeg skal montere. Må bare få sveiset inn noen plater, og fjerne litt rust..;

P1040076.jpg

Letting er billig trimming, så har gått over dørene med vinkelsliper, samt fjernet unødvendige ting som vindusmekanisme, vindusruten, lydisolering mm. Vindusruten blir erstattet med lexan. Dørene ble merkbart lettere! (Det har blitt kuttet litt mer etter at bildet ble tatt) :)

P1040077.jpg

De fleste gummidelene på innsuget var morkne, så har demontert innsuget for å bytte disse, og så ble det litt lettere å få byttet tannstang samtidig. Skal bruke en med 2,7 runder. Det er også montert et hydraulisk bremsesystem, og jeg er litt usikker på om jeg skal beholde det eller gå for pedalboks.

P1040078.jpg

Har fått mine "nye" bremser også. Det er 330 mm. K-sport med 8 stemplet kalipper foran og 6 bak. Er litt skeptisk til K-sport, da jeg har hørt både det ene og det andre om det, men får gi det en sjanse.

P1040074.jpg

Måtte prøvemontere dem for å se om det var nok plass bak felgene jeg skal bruke, og heldigvis så slipper jeg å kjøpe nye felger. Fikk en hel finger imellom, så ingen problemer der. :)

P1040081.jpg

Fikk ellers tatt ut bakruten, fjernet litt flere asfaltmatter og modifisert bremseskjoldene bak så det ble plass til bremsene mm., så det går sakte men sikkert fremover... :roll:

Og uten mat og drikke, så duger helten ikke... :wink:

P1040080.jpg

Skrevet

De fleste gummidelene på innsuget var morkne, så har demontert innsuget for å bytte disse, og så ble det litt lettere å få byttet tannstang samtidig. Skal bruke en med 2,7 runder. Det er også montert et hydraulisk bremsesystem, og jeg er litt usikker på om jeg skal beholde det eller gå for pedalboks.

Jeg mener at jeg har lest et sted at Z3 tannstang kan gi litt bumpsteer når den monteres på E30? Vet du om det stemmer eller har de 100% identiske mål som orginal E30??

Vi skulle jo veldig gjerne hatt en sånn en på vår bil også... (Når det blir rom i budsjettet vel og merke...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...