Gå til innhold

ABS-pumpe


Champ
 Share

Anbefalte innlegg

etter en diagnose stod det permanent feil på denne, derfor har jeg varsellys på ABS og ASC, dette har tidligere vert en periodisk feil. Nå prøver jeg derfor å finne ut hvordan denne ser ut og hvor den er plassert.

prøvde å lete på GS men kunne ikke finne noe som heter ABS pumpe, noen som kan hjelpe med enten å finne den på GS eller annet illustrasjonsbilde av utseende og plassering? haster pga EU kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du antispinn på bilen ?

Edit: Gikk litt fort i lesingen her.

ta en titt på antispinn modulen sitter på fjørtårnet på førersia.

vært borti samme feilkode. og riska å røkka i kontakten til antispinnen. så kom den seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Direkte fra diagnosearket:

Brems (ABS/ASC-MK 20 l/ERL)

DTC Beskrivelse Status

65 Hastighetssignal HB (elektrisk feil) Periodisk

113 ABS-pumpe-motor feil permanent

49 Hastighetssignal VB (elektrisk) periodisk

Siden jeg har hatt denne feilen i lang tid, og det helt til for kort tid siden kun har vært en periodisk feil, spess ved våt\sørpete veibane. tenkte jeg at dette er en kontaktfeil??? at kanskje det er en feil på en ledning inn til ABS-pumpe-motor??

At hastighetssignal kommer som periodisk feil kan det komme av at jeg ved flere anledninger har koblet fra følerne og koblet til nye? byttet om og div. eller kan det komme av feilen på pumpe-motor kanskje?

Er faktisk ABS-pumpe-motor det samme som antispinnmodul? hvis jeg har begge deler hvor befinner i så fall denne forbanna pumpe-motoren seg hvis antispinnmodulen sitter på toppen av demperen på førersiden?

jeg er helt i villredet her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tro meg, har tatt mange titter på de følerne, kjøpte en ny føler bak, bytta først den ene uten forbedringer, tok den så av og satte den nye føleren på den andre siden , ingen forbedringer da heller.

har rensa kransene der dem skal registrere bevegelse både fremme og bake. sjekka kontaktene og målt Ohm.

må være feil i denne helvetes abs-pumpemotoren som det står i diagnosen?

må vel være noen som vet om jeg har ABS-pumpemotor eller ikke ? hehe begynner å bli sånnsmått fortvila her nå.

skulle vært på EU for 14 dager sia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, sjekke alt jeg finner av sikringer , så med mindre det finnes sikringer flere steder enn i boksen under panseret så er dem ok. Skjønner bare ikke helt dette med antispinn modul og ABS-pumpe-motor, ei heller hvor det skal befinne seg :-) har prøvd å finne ut på GS , men blir ikke klok på det.

Du sier jeg har en modul under hanskerommet, kommer jeg til denne bare ved å ta av deksel under der, eller må jeg demontere hanskerommet? tror også det er noen releèr under der, kan disse ha noe med dette å gjøre?

Min tankegang går på at ved ABS-feil vil også antispinn lyset komme på uansett, fordi det er ABS systemet som driver begge deler, er dette riktig?

å tenke høyt er bra, kan komme en løsning av slikt vettu :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp du kommer lett til vis du tar ut hanskerommet.\ kan ta av plastdekselet også men blir bare knot.

Det stemmer også ABS og Antispinn vil lyse selv om det bare er feil med ABS eller Antispinn.

Sitter nok releer også på dette her, men det er ikke noe jeg har peiling på. tror det er veldig uvanlig at den ABS hjernen som sitter under hanskerommet er gåen. men er jo elektronisk så alt kan jo gå i stykker.

du har funnet den antispinn "boksen" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei denne abs pumpa har jeg aldri hørt om, men ville tatt en titt på de følerene dine, stoler ikke helt på den diagnosen.

Du ser den vær gang du åpner panseret. Satt med ett inntrykk av at du hadde skrudd endel bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...