Gå til innhold

M20B25- startproblem, og går ikke som den skal


Berndtsson
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem med min 88mod m20b25.. :(

Nå nylig har den noen ganger vært vanskelig å få start på. Og når den starter, er det bare så vidt den går. Må pumpe forsiktig på gassen for at den skal fortsette å gå, men gir jeg litt for mye stopper den.. Etterhvert kommer den seg, og det kan ta både kort og lang tid. Dette er altså ikke hver gang jeg starter den.

Tenkte det kanskje kunne være luftmengdemåleren, siden jeg trodde den begynte å bli litt dårlig.. for mens jeg har brukt motoren, har ikke responsen vært der med en gang, hele tiden. for eksempel ut fra kryss osv. Det kan gå tregt, eller at den nesten stopper før den kommer seg igjen. Men det hjalp ikke å bytte lmm..

EDIT: Blitt mye verre! :?

Nå er den nesten umulig å få start på når den er kald! ikke tegn til at den skal starte.. Når jeg har prøvd lenge og mange ganger, så starter den helt plutselig! virker som om den ikke får bensin, så jeg tok ut pluggen ene gangen.. Den var tørr..

Når bilen er varm er den lettere å få start på. Men da er den slik at den starter greit, men går nesten ikke! Må mate og mate på med gass, og etter en stund får jeg opp turtallet. Da kan den allerede ha stoppa et par ganger. Når jeg har fått opp skikkelig turtall går den fint igjen.

Kan det være et relè som går på bensinpumpa ellernoe? :?

Takker for svar! [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore borti noke lignande, var tenninga som fjuska på min. Bytta batteri og da gikk det greit. Så det kan være dårlig batteri, at når du starter bilen fjusker den til du begynner å kjøre og dynamoen begynner å lade. Så ta å lad opp batteriet skikkelig og sjekk om det er god kontakt mellom kablene og batteriet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hat samme problemet når temperatur sensoren til motorstyringen var defekt, på en m20b25

Husker ikke hvile av de to følerene som er til instrumentet og hvem som er til motorstyring. Men bare å koble av en og en til temperaturen inne i instrumentet detter. Dette må selfølgelig gjøres når motor har såpass temperatur at det er mulig å se hvilke som er til instrumentet. Disse er skrud i fremkant på motor ved termostat huset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hat samme problemet når temperatur sensoren til motorstyringen var defekt, på en m20b25

Husker ikke hvile av de to følerene som er til instrumentet og hvem som er til motorstyring. Men bare å koble av en og en til temperaturen inne i instrumentet detter. Dette må selfølgelig gjøres når motor har såpass temperatur at det er mulig å se hvilke som er til instrumentet. Disse er skrud i fremkant på motor ved termostat huset

Lurer på om det er den brune som er til motorstyring...

Men har du prøvd å startet med noen andre bensin pumpe rele`er..??

Har hatt endel problemer med det på min, å se at det er god kontakt til bensin pumpe relee`ene (hør at det summer i tomgangs regulater, mens tening er på og du rikser litt i ledningene)

Lykke til da !!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...