Berndtsson Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Hei! Har et problem med min 88mod m20b25.. Nå nylig har den noen ganger vært vanskelig å få start på. Og når den starter, er det bare så vidt den går. Må pumpe forsiktig på gassen for at den skal fortsette å gå, men gir jeg litt for mye stopper den.. Etterhvert kommer den seg, og det kan ta både kort og lang tid. Dette er altså ikke hver gang jeg starter den. Tenkte det kanskje kunne være luftmengdemåleren, siden jeg trodde den begynte å bli litt dårlig.. for mens jeg har brukt motoren, har ikke responsen vært der med en gang, hele tiden. for eksempel ut fra kryss osv. Det kan gå tregt, eller at den nesten stopper før den kommer seg igjen. Men det hjalp ikke å bytte lmm.. EDIT: Blitt mye verre! Nå er den nesten umulig å få start på når den er kald! ikke tegn til at den skal starte.. Når jeg har prøvd lenge og mange ganger, så starter den helt plutselig! virker som om den ikke får bensin, så jeg tok ut pluggen ene gangen.. Den var tørr.. Når bilen er varm er den lettere å få start på. Men da er den slik at den starter greit, men går nesten ikke! Må mate og mate på med gass, og etter en stund får jeg opp turtallet. Da kan den allerede ha stoppa et par ganger. Når jeg har fått opp skikkelig turtall går den fint igjen. Kan det være et relè som går på bensinpumpa ellernoe? Takker for svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berndtsson Posted April 8, 2010 Author Share Posted April 8, 2010 opp Link to comment Share on other sites More sharing options...
AronG Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Har vore borti noke lignande, var tenninga som fjuska på min. Bytta batteri og da gikk det greit. Så det kan være dårlig batteri, at når du starter bilen fjusker den til du begynner å kjøre og dynamoen begynner å lade. Så ta å lad opp batteriet skikkelig og sjekk om det er god kontakt mellom kablene og batteriet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berndtsson Posted April 9, 2010 Author Share Posted April 9, 2010 Okey. Synes egentlig det er rart hvis det er batteriet, siden jeg byttet det når jeg bytta motor. Så virker det ikke som om det er lite strøm. Men jeg skal sjekke det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorg1s1 Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Opplevde noe lignende en gang, da var det pluggene som var helt sotet ned. Kan vel også skyldes feil plugger. Men du har kanskje sjekket dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berndtsson Posted April 9, 2010 Author Share Posted April 9, 2010 Ble kjøpt nye plugger når jeg bytta motor Regner med at dem er riktige, men skal dobbeltsjekke med det som står i boka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Min er slik også. Fikk et tips i dag om å bytte et rele. Det er hvitt og sitter under et svart deksel ved ekspansjonstanken (venstre side) sammen med to andre releer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berndtsson Posted April 10, 2010 Author Share Posted April 10, 2010 okey. Skal få sjekka det og Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berndtsson Posted April 15, 2010 Author Share Posted April 15, 2010 flere tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berndtsson Posted April 19, 2010 Author Share Posted April 19, 2010 bump Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berndtsson Posted April 21, 2010 Author Share Posted April 21, 2010 hjelp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berndtsson Posted April 27, 2010 Author Share Posted April 27, 2010 løftes Link to comment Share on other sites More sharing options...
sealed Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Har hat samme problemet når temperatur sensoren til motorstyringen var defekt, på en m20b25 Husker ikke hvile av de to følerene som er til instrumentet og hvem som er til motorstyring. Men bare å koble av en og en til temperaturen inne i instrumentet detter. Dette må selfølgelig gjøres når motor har såpass temperatur at det er mulig å se hvilke som er til instrumentet. Disse er skrud i fremkant på motor ved termostat huset Link to comment Share on other sites More sharing options...
KalMar Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Har hat samme problemet når temperatur sensoren til motorstyringen var defekt, på en m20b25Husker ikke hvile av de to følerene som er til instrumentet og hvem som er til motorstyring. Men bare å koble av en og en til temperaturen inne i instrumentet detter. Dette må selfølgelig gjøres når motor har såpass temperatur at det er mulig å se hvilke som er til instrumentet. Disse er skrud i fremkant på motor ved termostat huset Lurer på om det er den brune som er til motorstyring... Men har du prøvd å startet med noen andre bensin pumpe rele`er..?? Har hatt endel problemer med det på min, å se at det er god kontakt til bensin pumpe relee`ene (hør at det summer i tomgangs regulater, mens tening er på og du rikser litt i ledningene) Lykke til da !! Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berndtsson Posted April 27, 2010 Author Share Posted April 27, 2010 Da skal jeg sjekke det! Skal prøve å få bytta bensinpumpe relee. Men er det flere? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now