Gå til innhold

Turteller og brenselmåler fungerer ikke etter motorbytte e30


Berndtsson
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Bytta motor i e30'n min for en stund siden.. Bilen er en 86modell, mens motor er 88. ( fra m20b20 til m20b25)

Ledningene til disse målerene ligger vel utenom motorkontakta på gamle motoren, mens på den nye er det omvendt.

fikk opplyst at det var å koble om to ledninger, husker ikke hvilke to det var i farten. Siden målerene går på en trestikket kontakt som ligger i hanskerommet. Så jeg sporet opp de fra motorkontakta, og til hjernen, og tok de derfra og koblet inn på den trestikkede kontakta. Men det fungerte ikke.. :?

Er det noen som har tips på hvordan jeg kan få det til å funke? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg bytta motor på en e30 i påsken. Bil - 86 modell / Motor - 1990 Modell. Jeg har ikke koblet opp selv på min enda. Men etter det jeg fant ut.

Viss dette er helt feil, Så kan jo noen si i fra. Men ut i fra det jeg leste fra manualen så skal det stemme.

Du kan jo gi tilbake melding viss / når det virker.

5hgaubadf5hht2vl14hm.jpg

hgx74wicttj2eyhmm232.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter hva jeg forstår så skal turteller (svart) til pinne 9 i motorkontakta. den hvite til nummer 3.

Jeg har et spørsmål til deg, da jeg har gjort det samme, uten å starte opp enda, men måtte du ta 12v til ecu fra noe sted? på 86 modellen så er det den grønne i den 3-pin saken som gir 12v til ecu, men forstår at du ikke har gjort noe med dette i det hele tatt, og at bilen fortsatt går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter hva jeg forstår så skal turteller (svart) til pinne 9 i motorkontakta. den hvite til nummer 3.

Jeg har et spørsmål til deg, da jeg har gjort det samme, uten å starte opp enda, men måtte du ta 12v til ecu fra noe sted? på 86 modellen så er det den grønne i den 3-pin saken som gir 12v til ecu, men forstår at du ikke har gjort noe med dette i det hele tatt, og at bilen fortsatt går?

okey :)

Nei, måtte ikke det. Det er ingenting som er koblet til noen av ledningene på 3pin kontakten min nå. Bilen går den :wink: Var egentlig utrolig lettvint, for det var bare plug and play. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner har en 86mod selv med jetronic nett nemlig. er nok det du hadde og, med mindre det egentlig er en 87 facelift du har da

Forøvrig kan du koble den svarte du har i tre-pinkontakta til (-) på coil også evnt pinne 6 i ecukontakta kan du strekke rett til den i hanskerommet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Er 86 pre face ja, men jeg byttet hele ledningsnettet jeg, det har kanskje ikke du gjort? Da blir det nok litt annerledes ja.

Okey. Men den fra pinne 6, hvilken skal den kobles på da?

Fliid: Husker ikke ledninger og farger nå, men skal sjekke det neste helg når jeg skal hjem igjen.

Takker for svar :D

Forresten så er tankmåleren ikke riktig heller.. når den står på 25l, har lampa begynt å lyse, og den er straks tom.. Har noen peiling på hva det kan være? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...