Berndtsson Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Heisann! Bytta motor i e30'n min for en stund siden.. Bilen er en 86modell, mens motor er 88. ( fra m20b20 til m20b25) Ledningene til disse målerene ligger vel utenom motorkontakta på gamle motoren, mens på den nye er det omvendt. fikk opplyst at det var å koble om to ledninger, husker ikke hvilke to det var i farten. Siden målerene går på en trestikket kontakt som ligger i hanskerommet. Så jeg sporet opp de fra motorkontakta, og til hjernen, og tok de derfra og koblet inn på den trestikkede kontakta. Men det fungerte ikke.. Er det noen som har tips på hvordan jeg kan få det til å funke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMW_Racing Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 hei, jeg bytta motor på en e30 i påsken. Bil - 86 modell / Motor - 1990 Modell. Jeg har ikke koblet opp selv på min enda. Men etter det jeg fant ut. Viss dette er helt feil, Så kan jo noen si i fra. Men ut i fra det jeg leste fra manualen så skal det stemme. Du kan jo gi tilbake melding viss / når det virker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berndtsson Posted April 8, 2010 Author Share Posted April 8, 2010 hmm.. Synes det var litt vanskelig å tyde/skjønne men Skal hvertfall prøve mer neste helg Link to comment Share on other sites More sharing options...
ehrnst Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 etter hva jeg forstår så skal turteller (svart) til pinne 9 i motorkontakta. den hvite til nummer 3. Jeg har et spørsmål til deg, da jeg har gjort det samme, uten å starte opp enda, men måtte du ta 12v til ecu fra noe sted? på 86 modellen så er det den grønne i den 3-pin saken som gir 12v til ecu, men forstår at du ikke har gjort noe med dette i det hele tatt, og at bilen fortsatt går? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berndtsson Posted April 8, 2010 Author Share Posted April 8, 2010 etter hva jeg forstår så skal turteller (svart) til pinne 9 i motorkontakta. den hvite til nummer 3.Jeg har et spørsmål til deg, da jeg har gjort det samme, uten å starte opp enda, men måtte du ta 12v til ecu fra noe sted? på 86 modellen så er det den grønne i den 3-pin saken som gir 12v til ecu, men forstår at du ikke har gjort noe med dette i det hele tatt, og at bilen fortsatt går? okey Nei, måtte ikke det. Det er ingenting som er koblet til noen av ledningene på 3pin kontakten min nå. Bilen går den Var egentlig utrolig lettvint, for det var bare plug and play. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ehrnst Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 skjønner har en 86mod selv med jetronic nett nemlig. er nok det du hadde og, med mindre det egentlig er en 87 facelift du har da Forøvrig kan du koble den svarte du har i tre-pinkontakta til (-) på coil også evnt pinne 6 i ecukontakta kan du strekke rett til den i hanskerommet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fliid Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Tipset mitt er at du forteller oss, hva slags farger ledningene du koblet fra styreenhet og inn på 3-pol stikket har. Og hvilke farger du koblet sammen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berndtsson Posted April 8, 2010 Author Share Posted April 8, 2010 Okey. Er 86 pre face ja, men jeg byttet hele ledningsnettet jeg, det har kanskje ikke du gjort? Da blir det nok litt annerledes ja. Okey. Men den fra pinne 6, hvilken skal den kobles på da? Fliid: Husker ikke ledninger og farger nå, men skal sjekke det neste helg når jeg skal hjem igjen. Takker for svar Forresten så er tankmåleren ikke riktig heller.. når den står på 25l, har lampa begynt å lyse, og den er straks tom.. Har noen peiling på hva det kan være? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fliid Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Høres ut som du har feil ohmske verider ut fra tankmåler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ehrnst Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 har du byttet nettet på hele bilen? tankmåleren min er helt lik faktisk, tipper det er flottøren i tanken edit: fliid først Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berndtsson Posted April 8, 2010 Author Share Posted April 8, 2010 Okey. Hvordan fikser jeg det, må jeg ut med tanken og slikt? Kan vel ikke si hele bilen, men fra og med hjerne, til motor og motorkontakta ja.. Hørte noe om at det ikke var nødvendig, at det bare var å koble om noen ledninger og men.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ehrnst Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 du kan bare bytte føleren. får tak i den under bakseteputa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berndtsson Posted April 9, 2010 Author Share Posted April 9, 2010 Okey. Takker for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now