mspec Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 jeg var ute å kjørte i byen tidligere idag,så la jeg plutselig merke til en lyd som kunne høres ut som at forhjulene tok borti innerskjermen når jeg svingte.lyden kom bare avåtill..men dette er ikke mulig da jeg kjører på stakkars små orginale 15" alu felger.(jeg har seff sjekket at ikke noe deksel er løst) ettervært fant jeg ut at det kanskje kunne komme en svaaaaak lyd fra rattet når jeg dreide det litt..men lyden kommer kun når bilen er i drift,nada når bilen står i ro.jeg var i garasjen å sjekket litt i farta nylig,da la jeg merke til en ny lyd.da kom det en klirrelyd fra motorrommet en plass..det var ikke en konstant klirrelyd men jeg klarte å fremprovosere lyden ved å kakke litt borti gassen.det begynte også å klirre når jeg dreide på rattet. hva kan dette være?jeg sjekket servoolje nivået,men der var det ingen min/max merking,kun 3 hakk..jeg tolker det som at oljen skal være i midten av hakkene å da har jeg bittelitt for lite veske isåtilfelle.kan dette være årsaken eller kan det med min uflaks,være noe dyrt som styresnekke/tannstag ellerno? eller i beste tilfelle at det bare er et deksel som ligger å vibrerer/klirrer imot en bolt *edit* bilen det gjelder er forøvrig en 320D 2001 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 Bytt servoolje. Husk å bytt til rett type olje. Står type på lokket. PS; Jobben kan ikke la vente på seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet April 6, 2010 Forfatter Share Skrevet April 6, 2010 jeg sjekket oljen..fargen var rødaktig som den skal være og ikke svart som jeg fryktet..er det vits å skifte oljen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 Når ble den sist skifteT ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet April 6, 2010 Forfatter Share Skrevet April 6, 2010 det vet jeg ikke..må ned å sjekke i serviceheftet imorgen nårtid skal dette skiftes da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 6, 2010 Share Skrevet April 6, 2010 Godt spm. Har desverre ikke svaret her i hodet. Da må jeg sjekker med mitt andre hodet, "arkivet " i form av dokumenter på data. Men desverre så kan man oppleve at man må bytte olje selvom det "egentlig" skulle vært så og så lenge til. Oljeskift intervall er kun pekepinner. Det er "miljøet" som egentlig bestemmer hvor ofte man skal skifte oljer. Beskrivelsene dine låter i mine ører som smøringsproblemer i servopumpe. Disse kjenner man godt i rattet. Når det er veldig ille. Derfor råder jeg deg til å skifte ut oljen, før du må skifte pumpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet April 6, 2010 Forfatter Share Skrevet April 6, 2010 allright! me mindre den ble byttet for 1 år siden kan jeg vell spandere litt fersk olje på den har du noen forslag til hva jeg kan bruke til å pompe ut oljen fra beholderen?jeg orker ikke å bynne å lufte å styre via tannstanga..har lest på engelske forum hvor de bare pumper beholderen tom,fyller opp,for så å gjøre det samme 1-2 ganger til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet April 20, 2010 Forfatter Share Skrevet April 20, 2010 vell den klirrelyden viste seg å være vibrasjonsdemperen.og angående servoolja er det ikke noe skifteintervall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå