Gå til innhold

bra tips ved hjullager skifte bak e36?


Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

Bakhjulet på eksossiden løsnet her om dagen, og iogmed at alle hjulboltene var godt tilstrammet kunne jeg ikke annet enn å demontere videre innover i bakstilling, så når jeg kom inn til hjullager så raste kulene ut, noen runde andre ikke fullt så runde :?

Har nå fått ut alt utenom ytterringen som sitter igjen inni hullet, hvordan skal jeg få ut resten? har slått og hamret av livet men det rikker seg bare ikke. er litt vanskelig å få skikkelig slagkraft fra innsiden da resten av bakstillingen er litt i veien, håper jeg ikke må av med hele broa.?

Så også på spindelen at den var litt slitt, er det lurt å bare skifte den også? den polerte kanten som ligger inni lageret ser ikke lenger polert og fin ut, og har dessuten fått en slags bueform...

mye banning får å få inn det nye lageret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok av med spindelen ja, og i presse med den da det lageret e nok brent seg fast

spindel er av, men den andre del av lageret, den største ytterringen liksom...

er egentlig ikke så mye å ta bilde av :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, for min del trenger jeg foto av det du beskriver som spindel (bueformen du beskriver).. Forøvrig sitter hjullager låst med en segring. Den løsner du fra fremsiden hjul siden. Passende pipe bak, og god slagkraft, så detter ytre lagerbane ut(for det er det du har igjen av lageret) fra hva jeg forsto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ut å hamre litt videre nuh, såfår se om det kommer :P har dessuten ikke såå stor pipe, og ikke får jeg så heftig slagkraft heller når jeg slår fra innsiden og ut..

låseringen er tatt ut ja, (om det bare er èn da :P )

spindel mener jeg er den man skrur hjulet fast i, som drivaksling skal très igjennom, og denne ligger da inni lageret, og iogmed at det gamle lageret var most, så ser det ut til at jeg bør bytte spindelen også.. (det er den delen som skal presses inn lageret som har fått bue på seg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...