Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ha tilbakemeldinger fra folk hvilke dekk de har kjørt på og kjører på.

Merke og modell.

Dimmensjoner.

Type kjøring.

Hvor langt du har kjørt de forskjellige dekkene.

Gode og negative erfaringer.

Kan begynne selv, jeg hadde Dunlop SP Sport 01, 225/40-17 forran og bak på Touranen jeg hadde. Syns disse satt godt på veien og jeg kunne kjøre aktivt og sportslig. De var også relativt gode på vått føre. Jeg kjørte ca 20 000km på disse dekkene. Skiftet til noen Continental dekk i Tyskland, lik dimmensjon. Disse var ikke fullt så bråkete, men merket ikke så mye forskjell ellers. Disse dekkene kjørte jeg ca 4000km på før jeg solgte bilen.

Skrevet

Har hatt to Impreza'er og har kjørt på 3 forskjellige dekkmerker på den. Dimensjon 215/45x17. I og med at dekka har vært banekjørt vil antall kjørte km ikke bli representativt. Kan forsåvidt ikke si noe om d heller da jeg ikke bryr meg. Dekka byttes enten når de er utslitt eller er blitt så harde i gummien at de støyer for mye.

1. Goodyear Eagle GS-D3 - Ett bra dekk for dagligkjøring. Støyer relativt lite når det er nytt og har gode våtegenskaper. På banekjøring derimot er dekket alt for mykt i sidene noe som medfører at sidene på dekket slites ufattelig fort.

2. Bridgestone Potenza RE050 - Kjøpte dette settet brukt med ca 80% mønster igjen. Va mye mindre støy fra dette dekket enn de forrige. Merket ingen forskjell i våtegenskaper. På bane derimot er dette dekket overlegent. Det kuttet over 3 sekunder av rundetidene med engang og slitestyrken var det heller ikke noe galt med. Kort og enkelt det beste dekket jeg noensinne har hatt på en personbil.

3. Kumho Ecsta KU31 - Ett helt ok dekk til dagligkjøring. Går tilfredstillende stille og har gode våtegenskaper pga åpent mønster. På bane derimot har det mindre grep. Fikk ikke rundetidene i nærheta av hva de var med Bridgestone.

All banekjøring på Arctic Circle Raceway, Mo I Rana.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...