Gå til innhold

Nekter å rygge: 735iL e32 1989/1990


yousefa
 Share

Anbefalte innlegg

Her om dagen sluttet min kjære 735iL å rygge :cry:

Den kjører helt fint rett fram, men når jeg setter den i revers, skjer det nesten ingenting. Man kan merke antydning til bevegelse bakover, men da må man se nøye etter #-o

Det er noen forhold jeg vil nevne, for kanskje å kunne sette dere på sporet av det som kan ha skjedd:

1. Bilen har antispinn

2. Jeg vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men det luktet litt svidde kabler i et par dager før det skjedde, og sikringen til alle lysene gikk et par ganger.

3. Jeg satt fast i snøen, slo av antispinn og ga på i revers for å komme meg ut. Jeg kom meg ut og kjørte derfra rett til destinasjonen. Vel framme satte jeg den i revers og fant ut at bilen nektet å rygge.

4. Jeg skiftet olje og filter på girkassa for to år siden.

5. Det kom en feilvarsel om at det var noe med trans.progr. på computeren.

6. Bilen kjører og girer fortsatt fint framover.

Hva bør jeg gjøre :?:

Har jo selvsagt ikke lyst til å vrake bilen, men heller ikke koste på den masse penger...

Bilen er ellers i veldig god stand, riktig påkostet og med masse utstyr :)

På forhånd takk for alle gode bidrag :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger går automatkassene i nødprogram etter at man har stått fast i snø, spesielt om man veksler mellom R og D, men da er det bare å slå av tenninga i 30 sek (på eldre modeller), så nuller den seg og går ut av nødprogram. Allikevel så skal du ha revers, så det lukter (kanskje bokstavelig talt) svidde clutchpakker av dette...

Sannsynligheten for at kassa di har tatt kvelden er nok ganske stor. Manglende revers er vanligste og sikrest tegn på rasa BMW-kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må nok regne med å punge ut rundt 10lapper for å overhale...Ikke kjøp brukt girkasse...bare bortkasta..tro meg...bytta girkasse 5ganger før jeg overhalte en som hadde rasa tidligere... Dette på min gamle e32 jeg hadde hatt i tre år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10lapper er svart arbeid, ferdig overhalt og demontert og montert...jeg betalte 8k for å overhale girkassa på sjuern..Om du skal gjøre det på ett verksted med kvittering så må du regne med rundt 20-25tusen kr...Da overhaler de reversen og forsterker 3giret som er en svakhet på disse bilene...Eventuelt kan du kjøpe en brukt girkasse fra feks 535 for rundt 3-4tusen...MEn da må du montere den selv :)

Girkassa di heter vel 5HP22..Så er bare å begynne å lete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...