Deadsent Skrevet April 7, 2010 Share Skrevet April 7, 2010 Har ikke gnist på min E34 525 '94 modell. Har byttet plugger og sjekket at sikringene er hele + at alle ledninger sitter ordentlig. Misstenker at hjernen har røket. Hvordan kan jeg sjekke det? Eller om noen har noen andre forslag på hva som kan være galt så tas de i mot med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet April 7, 2010 Share Skrevet April 7, 2010 Hei spruter det bensin fra dysene? kan være veivsensor mot triggerhjul foran på motor som har tatt kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deadsent Skrevet April 10, 2010 Forfatter Share Skrevet April 10, 2010 Får bensin ja. Noen andre forslag/tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet April 10, 2010 Share Skrevet April 10, 2010 når/hvordan oppsto problemet? bare ute å kjørte også stoppet det? hvordan har du sjekket at den får bensin og hvordan sjekket du gnisten? du gir litt lite info her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deadsent Skrevet April 14, 2010 Forfatter Share Skrevet April 14, 2010 Har vært litt dum og få start på. Noen ganger startet den med en gang og andre ganger trengtes det flere startsforsøk. En av gangen ville den absolutt ikke starte, så tok av en av pluggene for å sjekke om det var gnist. På første forsøk var det dødt men på andre så var det plutselig gnist og motoren startet. Gikk fint og kjøre med den etter det. Men når jeg skulle starte den neste gang var det helt dødt.. Ingen tegn til liv, har også prøvd med startgass og skjer heller ikke noe da. Så er mangel på gnist som er problemet. Men har ingen anelse om hva som kan forårsake det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deadsent Skrevet April 19, 2010 Forfatter Share Skrevet April 19, 2010 Kjørte en diagnose på bilen her om dagen. Var flere av komponentene jeg ikke fikk kontakt med. Blant annet motorstyring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deadsent Skrevet April 20, 2010 Forfatter Share Skrevet April 20, 2010 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet April 21, 2010 Share Skrevet April 21, 2010 Kjørte du jalladiagnose, eller merkeverksted? Sjekk jording til motoren. Går vell en kabel til en av motorlabbene fra karosseriet, er det dårlig kontakt her kan den kødde sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deadsent Skrevet April 25, 2010 Forfatter Share Skrevet April 25, 2010 Hvor nøyaktig sitter den da? Var sånn jallagreie. Han som gjorde diagnosen hadde positiv erfaring med det utstyret fra før men var bare noe piratgreier så er vel ikke helt til og stole på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 Husker ikke hvor den går på denne bilen, ta GODT lys (det er nøkkelen til all god skruing ) å kikke på begge sider av motoren etter en tykk uisolert kabel, begynn på eksossiden siden der er lettest å kikke. Ta gjerne å demonter kabelen og kontroller nøye, om den er irrete og fæl kan du like godt bytte den, og husk å ha rustfri og fin flate, gjerne med fett på der du skal skru den fast igjen. Angående diagnose ville jeg hvertfall ikke gått utifra at hjernen er død selv om en slik diagnose ikke får kontakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet April 26, 2010 Share Skrevet April 26, 2010 Jordingen går vel ut fra ene motorfestet, gjør den ikke? Jeg tipper veivsensor er gåen, eller hjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deadsent Skrevet April 26, 2010 Forfatter Share Skrevet April 26, 2010 Skal forske litt til. Men har bestilt time på verksted. Dritt lei av å ikke ha bil :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deadsent Skrevet April 28, 2010 Forfatter Share Skrevet April 28, 2010 Ut ifra hva jeg kan se så sitter jordinga ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet April 28, 2010 Share Skrevet April 28, 2010 å sjekke jording er ikke noe vits. hadde den vært ødelagt hadde ikke starteren gått rundt! jeg tipper deff veivsensor... sitter rett over reimhjulet på veiva Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deadsent Skrevet Mai 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2010 Hjernen var visst død.. :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå