Gå til innhold

Ikke gnist på E34 525

Deadsent
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke gnist på min E34 525 '94 modell.

Har byttet plugger og sjekket at sikringene er hele + at alle ledninger sitter ordentlig.

Misstenker at hjernen har røket. Hvordan kan jeg sjekke det?

Eller om noen har noen andre forslag på hva som kan være galt så tas de i mot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt dum og få start på. Noen ganger startet den med en gang og andre ganger trengtes det flere startsforsøk. En av gangen ville den absolutt ikke starte, så tok av en av pluggene for å sjekke om det var gnist. På første forsøk var det dødt men på andre så var det plutselig gnist og motoren startet. Gikk fint og kjøre med den etter det. Men når jeg skulle starte den neste gang var det helt dødt.. Ingen tegn til liv, har også prøvd med startgass og skjer heller ikke noe da. Så er mangel på gnist som er problemet. Men har ingen anelse om hva som kan forårsake det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvor den går på denne bilen, ta GODT lys (det er nøkkelen til all god skruing ;) ) å kikke på begge sider av motoren etter en tykk uisolert kabel, begynn på eksossiden siden der er lettest å kikke. Ta gjerne å demonter kabelen og kontroller nøye, om den er irrete og fæl kan du like godt bytte den, og husk å ha rustfri og fin flate, gjerne med fett på der du skal skru den fast igjen.

Angående diagnose ville jeg hvertfall ikke gått utifra at hjernen er død selv om en slik diagnose ikke får kontakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...