Gå til innhold

Bytte dekk bmw e90


johnr1989
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, er ny på forumet her å har akkurat kjøpt min første bmw :D så til spørsmålet mitt.

Er snart på tide å bytte dekk, og bilen har ikke jekk, har prøvd å lete på nett, men klarte ikke å finne noen som solgte original jekk til min bil, også så jeg at ene hjulmuttern på hvert dekk var tyverisikker? så jeg lurte på hvor jeg kan skaffe originialt verktøysett, ev. bare jekk og koppnøkkel til spesialmuttern.

Bilen er forresten en bmw 320d m-tech 2006, som jeg er svært fornøyd med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkel ligger under et tynt "panel" på høyre side i bagasjerommet. Ikke ta av hele panelet for batteriet, men den tynne, grå, filt platen. Åpning i hjørnet. Orginal jekk til E90 er ekstra utstyr (tuller ikke!)

bak hvert forhjul, og foran hvert bakhjul er det klosser i plastikk. Det er disse du skal bruke for å jekke opp. Visste ikke om du vet dette, men nå er det sagt ;)

åh, ja. Skal ligge flatjern og slepefeste på samme plass. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkel ligger under et tynt "panel" på høyre side i bagasjerommet. Ikke ta av hele panelet for batteriet, men den tynne, grå, filt platen. Åpning i hjørnet. Orginal jekk til E90 er ekstra utstyr (tuller ikke!)

bak hvert forhjul, og foran hvert bakhjul er det klosser i plastikk. Det er disse du skal bruke for å jekke opp. Visste ikke om du vet dette, men nå er det sagt ;)

åh, ja. Skal ligge flatjern og slepefeste på samme plass. ;)

Takker for svar :)

Får se om jeg finner nøkkelen imorn, har heldigvis fått lånt jekk, så berges vel for den her gangen, men synes nå jekkfestene var litt upraktiske da du ikke kan bruke "hvilken som helst" jekk :(

Får man forresten bestilt jekk på nett noe sted? Er laaaangt fra der jeg bor til nærmeste bmw forhandler, så hadde vært lett å bare bestilt rett i posten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...