Gå til innhold

Hviket oppsett for god bass i e34


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier ønsker jeg og kunne føle bassen godt helt fremme i fører setet. Så ønsker jeg også en subb som passer fint i bagasjerommet og gir litt plass til andre ting ellers vil jeg tilføre at min lommebok er ikke så tung akuratt nå så jo billigere jo bedre :)

Nåværende subb og forsterker:

Sony xployd 4 kanals med usle 400w.

Og 2* 10 Lanzer Pro series.

Dette anlegget spiller som så, men du får bare den gode bassfølelsen vis man sitter i baksetet og det er jo ikke bare dem som sitter på som skal få nyte musikken på det maksimale.

Så vis det er noen som har noe meining om hva som hadde passet til meg?

Mvh Beyeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som nevnt over. Skaff deg noe som spiller bra, og sett kassa slik at elementet peker inn gjennom ski-luka og ha nede midtarmlenet. Fjern alt der, så det er helt åpent mellom kupèen og bagasjerommet. Og tett 100% rundt kassa, inn mot veggen bak baksetet, så ikke noe av lyden forsvinner ut i bagasjerommet.

Jeg hadde en Kicker L5 15" pekende inn gjennom skiluka og det ga RÅ lyd :) Men det burde det også, til den prisen, og så mye jobb med å få det helt tett rundt hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar og meninger :) Har fundert på det men er en del arbeid da, og så og si parmanent men vis intet annet går blir det, det jeg går for.

Er det ikke noen måte på å få go lyd inn i coupen med vanlig kasse.

Hvilke forskjeller er det på portet og uportet kasse? eller kasse me d spolene og magnetene ute?

Mvh Beyeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bygg ei kasse som du lett får nedi bagasjen, men som tar så MYE SOM MULIG av høyden og bredden i bagasjerommet. Kan gjerne stå litt i spenn ;) Er egentlig den eneste vettuge måten å gjøre det på. Skal man ha god lyd, må man jobbe litt for det :)

Plasser både elementer og bassrør så de peker inn i kupeen, og pass på at det er minst 10cm fra veggen bak baksetet til kassa.

Når kassa er så bred og høy, trenger den ikke være veldig dyp for å oppnå nok volum til elementene. Så har du mye mer bagasjeroms-plass også;)

Funket fett i min E34. Var vondt å puste inni den bilen, bare med en Kicker 15" L5 i bagasjen, spillende gjennom skiluka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...