kjellan Skrevet April 10, 2010 Share Skrevet April 10, 2010 Noen her som vet hva orginale høyden fra senter nav til skjermkant fram\bak på en e36 318i Cab er. Har montert coilovers og i TUV står det ca70mm max. Det er TA Tecnix med harhetsjustering om det er noen der ute som vet hva max senk er på dette. Minstemål fra senter nav til skjermkant.??? BT og forhandler sier bare 11cm på laveste pongt men det er jo TUV som avgjør dette og ikke etterproduserte fjott regler!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 10, 2010 Share Skrevet April 10, 2010 BT og forhandler sier bare 11cm på laveste pongt men det er jo TUV som avgjør dette og ikke etterproduserte fjott regler!! I Norge er det nok faktisk norske regler som bestemmer, mao når BT sier 11cm så er det 11cm, uavhengig av hva som måtte stå i Tüv-papirene. Så skal du godkjenne bilen.. sørg for at 11cm-klossen kommer under. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellan Skrevet April 10, 2010 Forfatter Share Skrevet April 10, 2010 BT og forhandler sier bare 11cm på laveste pongt men det er jo TUV som avgjør dette og ikke etterproduserte fjott regler!! I Norge er det nok faktisk norske regler som bestemmer, mao når BT sier 11cm så er det 11cm, uavhengig av hva som måtte stå i Tüv-papirene. Så skal du godkjenne bilen.. sørg for at 11cm-klossen kommer under. Nei det er nokk ikke sånn. Var nylig og gokjente en e36 sedan som var 9cm på laveste pungt. Han forhørte seg med kollegaer og fikk til svar at: Når det er innenfor tuv sine grenser så er det greit. Vedkommende sa at jeg hadde fortsatt 0,5cm og gå på men måtte vise den igjenn om jeg senka den mere. Dette er da i Trondheim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellan Skrevet April 10, 2010 Forfatter Share Skrevet April 10, 2010 Hva er vittsen med coilover når en får senke bare 3cm lovlig??? Og hva trenger vi TUV til da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 10, 2010 Share Skrevet April 10, 2010 At BT ikke er konsekvente er ikke noe nytt. Du var tydeligvis heldig, men faktum er faktisk at det BT sier er det som teller. De krever dokumentasjon på ting (f.eks Tüv), men de kan velge å ikke godta dokumentasjonen hvis de ikke er enige. Så slår BT seg vrange får du ikke godkjent, selv om du sitter med Tüv-papirer til over pipa. Vitsen med coilover er faktisk ikke å senke mest mulig, men spørsmålet blir jo bare rart. Det blir jo som å si.. hva er vitsen med slicks når de ikke er lovlige for veibruk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellan Skrevet April 10, 2010 Forfatter Share Skrevet April 10, 2010 Det er bare så teit med BT's opplegg. Blir jo bare med og jukse til gokjenning da. eller smett på orginale fjere\dempere om en blir innkalt. er jo kjappt gjort på e36. Men uansett så kan dette diskuteres til vi blir grønne så jeg lurer fortsatt på om noen vet målene på org høyde til e36cab. Fra senter nav til skjerm - fram og bak. evt om det kan finnes på nett?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollerboy Skrevet April 10, 2010 Share Skrevet April 10, 2010 De fjottene vi har på norske biltrangsyn, kan ikke overstyre TUV i tyskland, eller nekte å godta godkjenning, hvis montering er gjort forskriftsmessig. Og papirene er i orden. Det er da missbruk av posisjon og trynefaktor som avgjør virker det som.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet April 10, 2010 Share Skrevet April 10, 2010 De fjottene vi har på norske biltrangsyn, kan ikke overstyre TUV i tyskland, eller nekte å godta godkjenning, hvis montering er gjort forskriftsmessig. Og papirene er i orden. Det er da missbruk av posisjon og trynefaktor som avgjør virker det som.... Hvis det hadde hvert sant kunne vi hatt mange ombygde TUV godkjente biler her til lands ,(med norske skilter på vel å merke.) TUV er vel fortsatt kun en godkjenning som biltilsynet her har valgt å følge som en rettledning mange ganger, da di slipper å sette grenser og ta avgjørelser for alt di skal godkjenne ,dette gir jo mulighet til en viss ansvarsfraskrivelse også . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 10, 2010 Share Skrevet April 10, 2010 Kjellan, målene står iallefall i Bentley-manualen min - den er jo for Z3 så du må finne en for vanlig E36, men det er jo iallefall et tips hvis du ikke får noen svar. De fjottene vi har på norske biltrangsyn, kan ikke overstyre TUV i tyskland, eller nekte å godta godkjenning, hvis montering er gjort forskriftsmessig. Og papirene er i orden. Hvorfor ikke? Tüv er bare en TYSK organisasjon som BT har valgt å godta dokumentasjonen fra - det er ikke som at Tüv faktisk har noe å si i forhold til norske regler. Det skjer mye rart hos BT, men folk må slutte surre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet April 10, 2010 Share Skrevet April 10, 2010 ..................Det er TA Tecnix med harhetsjustering om det er noen der ute som vet hva max senk er på dette........... Har du montert settet enda? Kjøpte samme settet før påske og jeg ble ikke fornøyd ,med komforten på bilen før jeg havnet på ca samme høyde som orignalt. Stivheten på settet var det stor forskjell på merket jeg, men sette var greit nok med en meget god pris til min gamle E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellan Skrevet April 10, 2010 Forfatter Share Skrevet April 10, 2010 ..................Det er TA Tecnix med harhetsjustering om det er noen der ute som vet hva max senk er på dette........... Har du montert settet enda? Kjøpte samme settet før påske og jeg ble ikke fornøyd ,med komforten på bilen før jeg havnet på ca samme høyde som orignalt. Stivheten på settet var det stor forskjell på merket jeg, men sette var greit nok med en meget god pris til min gamle E39 Settet er montert ja. Funker perfekt til meg ja. Var noen små detaljer som måtte utbedres under montering. Men komforen har jeg om jeg justerer stivheten rett. Dette varjo nytt på markedet så kan være noen med barnesykdommer om du ikke får komfor i det med mye senk da kansje.. ? Har en liten misstanke om at fjerene bak blir for myke i forhold til demperen. De klapper nesten helt sammen når bilen står i ro. Billig sett men kommer til og gå for spax neste gang. samme pris ca og sannsynlig høyere kvalitet og kjørekomf. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå