Gå til innhold

Er termostaten lik på m20 og m30 motorer.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Da viser det seg at termostatene er like. Men hva gjør jeg med problemet ](*,)

Byttet termostathus med tre følerene, og lokket, og termostaten. 80c

Ting ble tett, og jeg startet opp motoren og lot den bli varm og luftet. Problemet er at den blir for varm, ikke kok men heller ikke langt unna. Borret så et hull i termostatet men det hjalp lite. Så jeg borret et til og et til, men da ble den ikke varm nok. prøvde ut den gamle termostaten, med den ble også for varm. ( ble varm med den tidligere også, men ikke så mye som nå) Kjente på slangene, og alle var meget varme, utenom den som går fra radiator til termostatlokket. Det må jo si at den ikke slipper nok temperert vann inn i motoren. Eller kan det ha noe med følerene jeg byttet på huset. Eller har jeg fått feil termostat. Sjekket ut med nettsiden til biltema, og der selges termostaten lik til m20 og m30 motorer. Men når jeg ser på sidene til gs, er det to forskjellige typer for m20 og m30 motorer.

Den termostaten jeg har kjøpt, er veldig lik den på bildet til gs, som er til m20 motoren. Kjøpte den fra Usa, da jeg i utgangspunktet bestilte 72c termostat, men han sendte feil, så det ble 80c.

Satt pris på om noen som har kjenskap til dette, tok seg tid til og svare. Takk.

Bent

Skrevet

Hei Morten

Ja jeg kjørte, men det rare er at om den går på tomgang eller jeg ligger i 80, så rører ikke føleren seg. Liggger stabilt 3/4 opp. Den burde jo bevege seg om jeg står stille eller er i drift.

Skrevet

Skal ha luftet godt. Var ikke spesielt trykk i tanken, og ingen bobler ut av lufteskrue. Varmeapperatet fungerte bra.

Men vet du om det er samme termostat på m30 og m20 motorer. Eller har følerene jeg byttet på huset noe og si.

Skrevet

Greit. Jeg får sjekke dette nærmere ut mandag.

Men nå er jeg passe dritlei hele motoren, så det blir vel til at jeg må se meg om etter en 3.5l som er i topp stand. Den hummer og kanari motoren jeg har, blir det litt for mange grå hår ut av :)

Takk for svarene Morten.

Skrevet

skulle til å spørre om det samme selv, men tenkte meg litt om og da skal du jobbe for å sette den feil vei for da butter den i selve huset.... (har prøvd for morroskyld)

Skrevet

Da har det løst seg, vedr. thermostat. Og temp. nåla ligger i senter ved drift, men bikker noe over når den går på tomgang. Og det er pga. at slurrevifta ikke slår inn.

Kjøpte slurrevifte på ebay fra Usa, og den virket ikke. Så jeg fikk tilsendt en ny en. Men den slår ikke inn den heller. Har jeg igjen fått en slurrevifte som ikke fungerer, eller kan det være noe annet.

Kan noen forklare meg hvordan slurrevifta skal fungere. Hva som gjør at den slår inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...