Positiv Skrevet April 10, 2010 Skrevet April 10, 2010 Hei Da viser det seg at termostatene er like. Men hva gjør jeg med problemet Byttet termostathus med tre følerene, og lokket, og termostaten. 80c Ting ble tett, og jeg startet opp motoren og lot den bli varm og luftet. Problemet er at den blir for varm, ikke kok men heller ikke langt unna. Borret så et hull i termostatet men det hjalp lite. Så jeg borret et til og et til, men da ble den ikke varm nok. prøvde ut den gamle termostaten, med den ble også for varm. ( ble varm med den tidligere også, men ikke så mye som nå) Kjente på slangene, og alle var meget varme, utenom den som går fra radiator til termostatlokket. Det må jo si at den ikke slipper nok temperert vann inn i motoren. Eller kan det ha noe med følerene jeg byttet på huset. Eller har jeg fått feil termostat. Sjekket ut med nettsiden til biltema, og der selges termostaten lik til m20 og m30 motorer. Men når jeg ser på sidene til gs, er det to forskjellige typer for m20 og m30 motorer. Den termostaten jeg har kjøpt, er veldig lik den på bildet til gs, som er til m20 motoren. Kjøpte den fra Usa, da jeg i utgangspunktet bestilte 72c termostat, men han sendte feil, så det ble 80c. Satt pris på om noen som har kjenskap til dette, tok seg tid til og svare. Takk. Bent
Morty999 Skrevet April 10, 2010 Skrevet April 10, 2010 kjørte du med bilen ? og er sikker på att det ikke er viskosevifta som er deff?
Positiv Skrevet April 10, 2010 Forfatter Skrevet April 10, 2010 Hei Morten Ja jeg kjørte, men det rare er at om den går på tomgang eller jeg ligger i 80, så rører ikke føleren seg. Liggger stabilt 3/4 opp. Den burde jo bevege seg om jeg står stille eller er i drift.
Morty999 Skrevet April 10, 2010 Skrevet April 10, 2010 fått luftet skikkelig da? har aldri hatt noe trøbbel med temp på m30.. så lenge topp er i orden hehe
Positiv Skrevet April 10, 2010 Forfatter Skrevet April 10, 2010 Skal ha luftet godt. Var ikke spesielt trykk i tanken, og ingen bobler ut av lufteskrue. Varmeapperatet fungerte bra. Men vet du om det er samme termostat på m30 og m20 motorer. Eller har følerene jeg byttet på huset noe og si.
Morty999 Skrevet April 10, 2010 Skrevet April 10, 2010 kan være att følern til temp nåla ikke er helt med, tror ikke det er lik termostat på m20 og m30 nei
Positiv Skrevet April 10, 2010 Forfatter Skrevet April 10, 2010 Greit. Jeg får sjekke dette nærmere ut mandag. Men nå er jeg passe dritlei hele motoren, så det blir vel til at jeg må se meg om etter en 3.5l som er i topp stand. Den hummer og kanari motoren jeg har, blir det litt for mange grå hår ut av Takk for svarene Morten.
Lars89 Skrevet April 10, 2010 Skrevet April 10, 2010 Det er samme delenr på termostat til M20 og M30 http://bmwfans.info/parts/catalog/11531713040/
Positiv Skrevet April 10, 2010 Forfatter Skrevet April 10, 2010 Det var noe dritt, trodde jeg hadde en mulig løsning der. Men, men.
auset Skrevet April 11, 2010 Skrevet April 11, 2010 Er du sikker på at du sitter termostaten rett vei?
Morty999 Skrevet April 12, 2010 Skrevet April 12, 2010 skulle til å spørre om det samme selv, men tenkte meg litt om og da skal du jobbe for å sette den feil vei for da butter den i selve huset.... (har prøvd for morroskyld)
kim@etnorgeikrig.com Skrevet April 12, 2010 Skrevet April 12, 2010 M30 har to typer termostater til e23 i allefall, bruker du den opp til 85 på en 86mod får du samme problem som du har. Den gamle er lengre så den får ikke åpning. sjekk delenummer og årgang på termostat huset ditt.
Positiv Skrevet April 12, 2010 Forfatter Skrevet April 12, 2010 Da har det løst seg, vedr. thermostat. Og temp. nåla ligger i senter ved drift, men bikker noe over når den går på tomgang. Og det er pga. at slurrevifta ikke slår inn. Kjøpte slurrevifte på ebay fra Usa, og den virket ikke. Så jeg fikk tilsendt en ny en. Men den slår ikke inn den heller. Har jeg igjen fått en slurrevifte som ikke fungerer, eller kan det være noe annet. Kan noen forklare meg hvordan slurrevifta skal fungere. Hva som gjør at den slår inn.
Sjøbuse Skrevet April 12, 2010 Skrevet April 12, 2010 sorry OT. men kjørte du over fredrikstadbrua i sta. ca kl 12 en gang?
Positiv Skrevet April 12, 2010 Forfatter Skrevet April 12, 2010 Hei Sjøbua. Om det er meg du spør, så gjorde jeg ikke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå