AutoMartin Posted April 12, 2010 Posted April 12, 2010 Driver å bytter ene hjullageret bak på min 318i E36. Etter mye om og men fikk jeg endelig ut det gamle, er litt stress da jeg ikke har tilgang på presse etc. Men en ting jeg er bekymret for: nå er lageret på plass i broa og skal til å montere navet i midten, men er det trygt å slå inn dette navet? Er det mulighet for å ødelegge lageret når det blir så mye påkjenning på indre ring i lageret? Noen som vet? Tips?
|Ole| Posted April 12, 2010 Posted April 12, 2010 Du må ikkje slå det inn, det er det 98% sjanse for att det blir ødelagt. Ta ei gjengestang, ei pipe som passer på ytterringen av lageret også ei pipe på baksida for å holde imot. Eit par mutterer så er det berre å skru lageret inn, du kan godt sjå att lageret går beint inn. Om du må justere så kan du slå forsiktig med en gummi hammar. Dette har eg gjort kvar gang og det funker max
AutoMartin Posted April 12, 2010 Author Posted April 12, 2010 Ga opp! Tok broa med til bilverksted og lar dem gjøre det. Sannelig ikke barebare å slå inn noe som egentlig må presses med flere tonns trykk.....
Recommended Posts