sufii Skrevet April 12, 2010 Skrevet April 12, 2010 Hei, jeg har en 1992 modell bmw e36 1992 modell. Litt problemer med kardangen eller diffen. Er ikke sikker og har ikke hatt bilen på bukk ennå. Problemet er at det kommer dunke lyder ved girskift. Og når jeg gir på litt hardt og fort i lavt gir så hører jeg også denne lyden. Noen ganger er det så kraftig at bilen får en liten "dytt". Noen som har vært borti noe slikt før? Kan det være foringer? Eventuellt hvilke?
sufii Skrevet April 13, 2010 Forfatter Skrevet April 13, 2010 Neivel, ingen som har vært borti et slikt problem. Hadde bilen på bukk igår og satt meg i bilen for å prøve den. (imens den var løftet) Og plutselig hørte jeg et kraftig smell fra kardangen. Og da jeg skulle hjem igjen så var bilen fikset. Dunkelyden var helt borte og fungerer som bare det.
AutoMartin Skrevet April 13, 2010 Skrevet April 13, 2010 Virker som det kan være foringen på mellomakslingen såkalt Hardykobling, nr.1 på bilde.
Sharif Skrevet April 13, 2010 Skrevet April 13, 2010 Kan være opphengslageret til mellomakslingen, nr 12 på tegningen.
sufii Skrevet April 14, 2010 Forfatter Skrevet April 14, 2010 Kan hende det var det. Men låne bilen til en kompis i går og den sluttet plutselig å kjøre. Kom ulyder fra kardangen, tror hjulene i diffen har gått fra hverandre.
sufii Skrevet April 15, 2010 Forfatter Skrevet April 15, 2010 Jeg har nå montert den nye diffen, men så heldig som jeg er så er dunkelyden der fremdeles. Så det kan være hardykoblingen eller opphengslageret, men hvordan kan jeg feilsøke dette? Tror det kan være det fordi lyden kommer bare når jeg gasser på og leker slipper clutchen svakt.
Kobar Skrevet April 19, 2010 Skrevet April 19, 2010 om du har skiftet diffen så er det nok ikke mange andre muligheter enn hardykoblingen! ta deg en tur under bilen og vri på mellomakslingen så ser du fort om hardy`n er gåen
sufii Skrevet April 19, 2010 Forfatter Skrevet April 19, 2010 Var under bilen i dag og fant ut at den lange skruen som går fra bakstillingen inn til kardangen hadde blitt skrudd feil inn og satt ikke godt. Så monterte på en ny skrue og nå er dunkelyden borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå