Gå til innhold

Dekktype X3 med M-pakke


JannisR
 Share

Anbefalte innlegg

Har en X3 07 modell med M-pakke som leveres som standard med 235/50-18 foran og 255/45-18 bak. Bilen ble levert standard med noen Dunlop sport dekk som jeg aldri har vært fornøyd med. De er veldig harde og de sporer veldig. Jeg skal nå bytte ut disse dekkene og jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med dekk som passer til denne bilen. Jeg har kikket litt på Nokian Hakka Z, men ingen jeg har snakket med har noen særlig kjennskap til disse dekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe at standarddekkene dine er Dunlop med run-flat så du vil få en stoor forbedring ved å bytte bare til Dunlop uten run-flat. Har ikke erfaring med dekk på X-biler dessverre så der er jeg blank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i så fall RunFlat/RunOnFlat eller noe sånt på siden av de, og på 1eren vår var det helt j**** med Runflat foran. Den var "all over the bloody place" som en amerikaner beskrev det. Svingte mye mer enn jeg gjorde med rattet, og opplevdes som veldig ustabil i 100+. Dette var Goodyear-dekk.

Er du ute etter rene personbildekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står ikke på de at de er runflat dekk. Jeg tror vil ha personbildekk så lenge de tåler vekta. Ikke akkurat hver dag jeg er ute og kjører i skog og mark. :)

Har hørt med flere forhandlere og de sier at de kan montere Hakka Z på denne bilen, men ingen av de har peiling på hvordan de vil oppføre seg.

JER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det hadde blitt bra jeg, har god erfaring med Nokian, men det er en dekkjede som reklamerer noe voldsomt med "fornøydgaranti" på dekk nå for tiden. Husker ikke hvilken kjede det er, men innen 14 dager eller noe sånt kan man komme tilbake og bytte i andre dekk hvis man er misfornøyd. Det er ikke nødvendigvis noen dum deal på fire nye ganske dyre dekk.

Var i litt mer økonomimodus da vi kjøpte dekk til Freelanderen vi hadde, da falt valget på General Grabber UHP som er et gatedekk for SUV. Bra priset, og fungerte veldig greit på den bilen. Ingen spesielle ting å klage på. Stabil og fin, moderat støynivå og satt godt. De var også M+S merket selv om det var sommerdekk. Kjøpte det bevisst for å ha vårt på det rene i forhold til forsikring og slikt hvis man er på langtur og havner i snøvær. Var selvfølgelig ikke brukbare på vinteren, men lovlige okke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...