theberg Skrevet April 12, 2010 Share Skrevet April 12, 2010 Skal inn på eu-kontroll nå, og lurer på om det er lovlig med ettermontert xenon-lykter ? Eventuelt om du må ha noe gokjenning på dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpiderPig Skrevet April 12, 2010 Share Skrevet April 12, 2010 det er ikke lovlig nei. letteste er å sette på dem gamle lysene igjen. Litt arbeid å få det godkjent ;P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theberg Skrevet April 12, 2010 Forfatter Share Skrevet April 12, 2010 ja, da er det vell enklest å bare sette inn de gamle : p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 12, 2010 Share Skrevet April 12, 2010 er lov om lykta er godkjent for xenon. om du har lyktspyler og automatisk høydejustering. min E38 gikk gjennom EU kontroll med ettermontert xenon i grøftlys, nærlys og fjernlys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 12, 2010 Share Skrevet April 12, 2010 Jeg spurte et verksted om hvordan det var med ettermontert xenon i fjernlys når det originalt er xenon i nærlys. Fikk til svar at det var en 2'er feil pga høy lumen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Citrus Skrevet April 12, 2010 Share Skrevet April 12, 2010 Jeg har fått min E39 godkjent med xenon. Når jeg skulle få godkjent senkesettet kjørte jeg til biltilsynet med xenon både i fjern- og nærlys, uten høydejustering og lyktspylere. Da fikk jeg mangel kun på nærlysene. Bygde om til automatisk justering og lyktespyler og bilen ble godkjent igjen. Fjernlysene var aldri et tema. Der er det monter et uorginalt kit i steden for hallogen. Husk at man også får kjøpt 1000 metere med xenon, de har ikke automatisk justering og lyktespyler, men er godkjente. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet April 12, 2010 Share Skrevet April 12, 2010 er nærlysene som trenger spyling og justering. fjernlys og 1000 metere skal ikke brukes når man møter andre biler. derfor er det ikke krav til spyling og justering på de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theberg Skrevet April 12, 2010 Forfatter Share Skrevet April 12, 2010 Er vell lettest å bare bytte igjen : p Vertfall om det er 2'er feil : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slados Skrevet April 18, 2010 Share Skrevet April 18, 2010 Hadde bilen på eu kontroll for 2 uker siden på et merke verksted. Fikk da 2 stk 2er feil på nær og fjernlys. krangla lenge med verkstedet da jeg påpekte at bilen har nivå.reg bak og at den har lyktespylere fram.Den har heller ikke justeringshjul inne i bilen. Det som var det endelige svaret fra verkstedet var at lyktene som er xenon lykter hadde feil vare nr/id nummer og at disse kun var godkjent med halogen pærer. varene er kjøpt hos gs bildeler som et xenon sett/ettermonteringssett. Resultatet var at jeg måtte vise bilen på ny med org lyktene,fikk også opplyst at verksteder som utfører eu kontroller skal bli strengere med godkjenning av ettermonterte xenon sett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå