Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. Merket i går og idag at det uler i rundt 55-60km/t. Er temmelig høy lyd, men jeg klarer ikke å høre hvor det kommer fra. Ingen forskjell om jeg svinger, så tror jeg kan utelukke hjullagre. Venstre forann er akkurat byttet. Kan det være feilmontert kanskje?

Håper noen har noen svar :D

Skrevet

Kan ikke utelukke hjullager selv om det ikke forandrer seg når du svinger. Det første man merker når lageret er slitt er uling, så etter en stund begynner kulene/skålene å bli slitt og lageret begynner å "vippe". Prøv å lokaliser lyden litt bedre. Foran/bak, høyre/venstre. Skiftet du lageret foran selv og var litt hardhendt med f.eks slag for å få det på plass, er det mulig det ble skadd under montering. Kan jo også være diff/girkasse som uler, men det ville du sikkert merket!

Skrevet

Har også noe ulelyd, men høres ut som det kommer fra motorrom, dette ved lav turtall og når man kjører sakte 20-30km/t, spesielt høres det når bilen skifter gir. Hva kan dette være?

Skrevet

Kan det være utløserlageret? Hør etter om lyden kommer når clutchen er trykket inn, hvis den gjør det og forsvinner når du slipper clutchen, kan det være det som er gåent. Mulig det var omvendt, at du hører det når cltchen er sluppet. Dette er jeg usikker på, men poenget er at lyden er der kun når clutchen er inne eller ute. Da kan det være utløserlageret :?

Skrevet

Hei. Høres ut som det kommer fra venstre forann etter litt lytting i fart. Men det er værst i 60, og ganske ille i 80+. Kan det være noe annet enn hjullager siden dette er helt nytt?

Vi var veldig forsiktig med montering og slo det forsiktig inn med en pipe som traff helt i innerkant (dvs så nært akslingen som mulig, slik man skal gjøre det). Slo med gummihammer også så var ikke mye kraft for å si det sånn. Snakket med en mekaniker som la om dekk for meg, og han snurret på hjullet og sjekket etter slark og var ikke slark og han mente det kunne være noe med bremsene ? Tenkte å kanskje demontere alt i dag vis jeg får tid :)

Skrevet

Kan være hjullager, men hvis det er nytt, så kan du vel utelukke det. Er jo enkelt å bytte, så hvis du har gjort som du sier, så høres det bra ut. Kan jo være skeivhet i bremseskiver kanskje, at de gnisser til klossene?

Hvis du jekker opp bilen, og snurrer hjulet, hører du noe da? Lykke til:D

Skrevet

Noen flere ideer? Har byttet lageret igjen. Ingen forskjell. Tviler på det er bremser for det er ganske hard lyd på en måte. Kan høre vært "slag" i ulingen. Kan det være motorfeste? Eller skeiv felg? Er ganske dårlige felger :P

Skrevet

Har også uling i min E36 320. Ingenting når motor går på tomgang, men kommer etter noen minutter ved vanlig kjøring. Hvis jeg stopper litt og setter igang igjen så kommer ulingen etter litt kjøring igjen... Følger turtallet på motor, samme hvilket gir og samme hvilken fart. Kjenner også vibrasjoner i girstanga når ulingen kommer. Innbiller meg at det kommer fra bakkant av motor (clutch, girkasse). Noen som har forslag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...