Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mener det er vakum som styrer cruise controllen. Du kan jo gå over de ledningene i motorrommet og sjekke at alle sitter på og at det ikke er lekasje

Posted

er forskjellige systemer på de forskjellige motorene etter hva jeg har hørt. så kanskje greit og opplyse om hvem motor det er også.

Posted

Sikker på at du klikker på knappene etter riktig kombinasjon?

Jeg kuka lenge med det før jeg leste brukermanualen som fulgte med bilen.

Posted

Må huske å aktivere cruisen med knappen til høyre for rattstammen, bortsett fra det er det ingen kunst å betjene den fra rattet.

Får du grønt lys i instrumentpanelet når du aktiverer den med knappen jeg nevnte? Dette må gjøres hver gang du har hatt av tenningen.

Posted

jeg har ingen knapper til høyre for rattstammen. I min bil er alt av knapper til cruise controll på rattet.

Posted
ja...Alle som har cruise på nyere biler enn 1995? har vel cruise aktiverings knapp på høyre side av bilen...

Når du sier "alle", mener du alle e38?

For på e39 har de første årgangene aktiveringsknapp, mens den er tatt bort på biler som er nyere enn 1999/2000 (husker ikke helt når den ble endra)

E38 og E39 har jo som kjent veldig mye til felles, så jeg ville nesten tippe at denne ble tatt bort på de nyere modellene av e38 også...

Posted
Sjøbuse..Se side 12 på tråden din, første bildet av F1 giring..der ser du knappen til cruisekontrollen på høyre side...

nei. den knappen på det bildet er til dekktrykk kontrollen. knappen er ikke i bruk det bare er lista som er fra 740`n som er lakka svart. så var penere med knappen i hullet enn bare et hull.

jeg har ingen knapper til cruicecontroll noe annet sted enn på rattet. og jeg har en bil som er laga i juli 2998. det samme gjelder min 740 fra april 2000. ingen knapper noe annet sted enn på rattet. 740`n er facelift.

facelift på E38 er fra og med oktober 1998.

Posted

slik var det i min bil før og etter jeg byttet ratt.

lijir30l8dukd2kpajki.jpg

sezvwx913z5n1yyd2uxi.jpg

trykk på knappen markert med rød for å skru systemet på. da kommer også lyset i dashen på.

trykk på knappen markert med blå en gang og bilen vil holde nåværende fart. bilen vil ikke holde fart om cc bare er skrudd på med rød. bilen holder ikke fart før man trykker på den blå en gang.

holder man blå inne akselrerer bilen sakte. et trykk gir 1 km/t fartsøkning.

holder man gul så sakker bilen sakte av helt til man slipper knappen. et trykk vil slakke av 1 km/t.

om man ligger i foreksempel 60 km/t og trykker inn bremsen eller rød så slutter bilen og kjøre selv. men systemet er fortsatt på. trykker man på grønn vil bilen gå opp i 60 km/t igjen om farten på bilen er over 14 km/t

om bilen holder 60 km/t på cc og man trykker rød en gang slutter bilen og kjøre. et trykk til deaktiverer hele systemet og lampen i dashen slukker.

det samme skjer om bilen holder 60 og man trykker en gang på bremsen og en gang på rød etter det.

cc vil bare gasse selv om bilen har over 14 km/t.

dette er noe jeg har testet ut i min E38 som er en 98 mod.

er ikke sikkert andre E38 er like på dette virker det som.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...