Gå til innhold

Cruise controll funker ikke. E38


r_holandsli
 Share

Anbefalte innlegg

Må huske å aktivere cruisen med knappen til høyre for rattstammen, bortsett fra det er det ingen kunst å betjene den fra rattet.

Får du grønt lys i instrumentpanelet når du aktiverer den med knappen jeg nevnte? Dette må gjøres hver gang du har hatt av tenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja...Alle som har cruise på nyere biler enn 1995? har vel cruise aktiverings knapp på høyre side av bilen...

Når du sier "alle", mener du alle e38?

For på e39 har de første årgangene aktiveringsknapp, mens den er tatt bort på biler som er nyere enn 1999/2000 (husker ikke helt når den ble endra)

E38 og E39 har jo som kjent veldig mye til felles, så jeg ville nesten tippe at denne ble tatt bort på de nyere modellene av e38 også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøbuse..Se side 12 på tråden din, første bildet av F1 giring..der ser du knappen til cruisekontrollen på høyre side...

nei. den knappen på det bildet er til dekktrykk kontrollen. knappen er ikke i bruk det bare er lista som er fra 740`n som er lakka svart. så var penere med knappen i hullet enn bare et hull.

jeg har ingen knapper til cruicecontroll noe annet sted enn på rattet. og jeg har en bil som er laga i juli 2998. det samme gjelder min 740 fra april 2000. ingen knapper noe annet sted enn på rattet. 740`n er facelift.

facelift på E38 er fra og med oktober 1998.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik var det i min bil før og etter jeg byttet ratt.

lijir30l8dukd2kpajki.jpg

sezvwx913z5n1yyd2uxi.jpg

trykk på knappen markert med rød for å skru systemet på. da kommer også lyset i dashen på.

trykk på knappen markert med blå en gang og bilen vil holde nåværende fart. bilen vil ikke holde fart om cc bare er skrudd på med rød. bilen holder ikke fart før man trykker på den blå en gang.

holder man blå inne akselrerer bilen sakte. et trykk gir 1 km/t fartsøkning.

holder man gul så sakker bilen sakte av helt til man slipper knappen. et trykk vil slakke av 1 km/t.

om man ligger i foreksempel 60 km/t og trykker inn bremsen eller rød så slutter bilen og kjøre selv. men systemet er fortsatt på. trykker man på grønn vil bilen gå opp i 60 km/t igjen om farten på bilen er over 14 km/t

om bilen holder 60 km/t på cc og man trykker rød en gang slutter bilen og kjøre. et trykk til deaktiverer hele systemet og lampen i dashen slukker.

det samme skjer om bilen holder 60 og man trykker en gang på bremsen og en gang på rød etter det.

cc vil bare gasse selv om bilen har over 14 km/t.

dette er noe jeg har testet ut i min E38 som er en 98 mod.

er ikke sikkert andre E38 er like på dette virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...