Jump to content

Vurderer 2005 120dA - trenger kjøpsråd


Dufniall
 Share

Recommended Posts

Hei.

Spurte i denne tråden om en 320iA, har endret seg til 120dA, resten av innlegget gjelder fremdeles:)

Edit 25.04:

Vurderer å kjøpe meg en 120dA 2006-modell.

Er det spesielle ting jeg burde være obs på når det gjelder denne modellen?

Tenker da på vanlige feil og mangler.

Er det registerreim eller kjede, og hva er intervallene på eventuelt registerreimsbytte?

Lurer enkelt og greit på om det er noen som har erfaringer med en slik bil? Problemer, fordeler, og korleis er draget/akselarasjonen i en slik bil?

Skal prøvekjøres idag :D (18. + 19.april)

(Takk til Heimstad og DanielMK for mal til spørsmål:)

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte min for ett år siden. Kjapp og deilig å kjøre. Har ikke hatt problemer før i dag, faktisk, da sentrallåsen har slått seg vrang. Vil ikke åpne noen dører, kun bagasjerom. Før jeg manuelt låste passasjerdør fremme og bakdører var det bare førerdør som låste seg. Nå må jeg åpne f.dør manuelt. Den låses fortsatt med fjernkontrollen. Slik som det er nå kommer jeg ikke til for å sjekke sikringer :( Men har et par andre tips som skal sjekkes ut (koble fra batteri i 2 min.)

Vel - utenom dette: deilig bil!

Link to comment
Share on other sites

Skulle til å si det, en reset, finnes vel litt forskjellige triks når det gjelder elektroniske finurligheter :) Gjetter på det bare blir mer og mer av det fremover... Ender vel med virus på bilene også, grøss...

Takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Norton Anti Virus for BMW.
:lol:

Var ute en tur i sola nå, fantastisk bil, etter mine standarder. Sportsseter, skinn-/multiratt og navi. Har riktignok ikke sportsunderstell, men det er like greit på humpete og dårlig vedlikeholdte veier. Grei i lakken, litt steinsprut, et par små bulker og reparasjonslakkert ripe i bakdør.

Sekstrinns automat som er forutsigbar og fin, greit med respons fra N46B20-motoren med 150 hk. Stor BMW-følelse, bare synd at interiøret ikke lenger er førerrettet...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også sportsseter i skinn og det meste annet. Ikke navi, da. Savner det! Jeg har spoirtsunderstell og det er supert når man kruser, men litt slitsomt på humpete veier, som du sier. Vi har også noen voldsomme fartsdumpere her i Stavanger, så jeg må snegle meg over dem.

Kan jeg spørre hva de forlanger for bilen? Jeg måtte gi 300k for min for 1.5 år siden.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, mangler ikke på fartshumper her eller etterhvert. Setene er stoff, men det er egentlig helt greit når det ikke er unger med i bildet, like behagelig om det er varmt eller kaldt :wink: Prisforlangende er 240' + omregistrering :evil: . Også må jeg jo betale for en kjøpstest på NAF....Men det er jo relativt billig forsikring, om det mot formodning skulle være noe monkeybusiness, håper ikke det! [-o<

Link to comment
Share on other sites

Har funnet dette bildet av 320i:

fm2riy4uatmc9p10xi9a.jpg

Kan noen hjelpe med tilsvarende for E87? Har prøvd google etter 120 og E87/E81 til ingen nytte. :?

Trenger det for å sjekke om jeg kommer inn i garasjen...

Hvis noen finner 316ti i samme slengen er jo det genialt, selvom jeg strengt tatt kan slå opp i bruksanvisningen min i bilen for å finne DET målet.... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

1 serie er jamnt over en grei bil. Morsom å kjøre med m-understell. få kjente feil,

1. Lekkasje fra slanger til servorstyring

2. bakrbremser som ruster helt latterlig fort og mye. (skikkelig dyp rust, som gjør at skivene "flasser")

det er de eneste to som utpeker seg fra andre modeller. som jeg kommer på en søndags morgen da..

angående drager så er 120d å regne som en sprek bil.

Link to comment
Share on other sites

Har vært på prøvekjøring med 120dA. Det må jeg si, med fare for å fornærme noen, at den motoren vibrerer aldeles voldsomt og høres ut som en lastebil :shock:

Har dette sammenheng med tre tyske eiere før den kom til Norge, eller er alle 120d slik?

Link to comment
Share on other sites

skal ikke vibrere så fælt nei... er klart det blir mer enn en sekser og noe dieselrakling.. men som ellingsen sier så skal det ikke være så fælt under pådrag.. godt mulig det er noe feil med eksemplaret du prøvde..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...