egniii Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 hei skal hive inn m3 motoren i min 320 nå i kveld så har et par spørsmål angående snuing av ledningsnettet. må jeg skjøte noen av kablene for å få strekke den lengre, eller klarer jeg meg uten ? må jeg snu hjernen opp ned siden den egentlig skulle vært på andre siden ? må jeg legge opp ledninger til EWS boksen som står under førersiden, da jeg ikke har denne fra før i 320´n ? isåfall, hvor skal disse ledningene gå ? takker for svar ! edit: bilder ! får jeg nok lengde ved å legge den slik ?
egniii Skrevet April 15, 2010 Forfatter Skrevet April 15, 2010 da har jeg fått i m3 motoren og snudd ledningsnettet så nå er det problemet ute av verden men trenger fortsatt litt svar ang EWS2 sperra
egniii Skrevet April 15, 2010 Forfatter Skrevet April 15, 2010 sliter også med de 2 pin koblingene som tilhører motor ledningsnettet. disse var ikke like på de to bilene mine hvordan skal jeg gå frem med å finne ut av dette problemet ? den ene kontakten på m3´n var mindre enn den andre. og på 320´n var begge like store. den store kontakten passer fint men den som er mindre som er problemet ! 320´n har faktisk flere ledninger som går inn i kontaktene enn m3´n.
Dirty Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 har samme problemet som deg med den lille kontakten. trodde den var til klima, men klimaen min fungerer uten at den er koblet til. ser du har glemt å bytte vannrøret som skal gå baktoppen. det var jo dumt hehe da må du av med innsuget og litt sånn nå
Tuttifrutti Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 har samme problemet som deg med den lille kontakten. trodde den var til klima, men klimaen min fungerer uten at den er koblet til.ser du har glemt å bytte vannrøret som skal gå baktoppen. det var jo dumt hehe da må du av med innsuget og litt sånn nå Bytte det til hva? Må du fjerne eller bytte dette når man skal ha s50 i e30?
egniii Skrevet April 16, 2010 Forfatter Skrevet April 16, 2010 du har samme problemet ja vet heller ikke hvilke kabler som går i den litle pin kontakten vannrøret har jeg skjøterør til så har planlagt det du men du har jo fått til ews sperra ? kan du ikke fortelle meg litt om denne ? mvh Ørjan
egniii Skrevet April 16, 2010 Forfatter Skrevet April 16, 2010 har samme problemet som deg med den lille kontakten. trodde den var til klima, men klimaen min fungerer uten at den er koblet til.ser du har glemt å bytte vannrøret som skal gå baktoppen. det var jo dumt hehe da må du av med innsuget og litt sånn nå Bytte det til hva? Må du fjerne eller bytte dette når man skal ha s50 i e30? vannrøret må forlenges da ekspansjons tanken må stå på andre sida da motoren kommer fra en engelsk bil var bare det han mente
egniii Skrevet April 16, 2010 Forfatter Skrevet April 16, 2010 dirtydicky: måtte du snu hjernen opp ned ? isåfall hvordan festet du hjernen ? byttet du også hele rattstammen eller flytta du bare tenningslåsen over ?
Dirty Skrevet April 16, 2010 Skrevet April 16, 2010 Hei. måtte ikke snu den opp ned nei. fikk festa min slik de skal stå. var ikke no problem ble litt spenn på kabelen men gikk. jeg har ew ll fra førav i bilen så jeg byttet bare ut ews boksen og flytta over chipen fra m3 nøkkelen over i min gamle nøkkel. vet sånn ca hvordan man lurer ews'n med å stripse nøkkelen fast i ringen. er noen kabler du må klippe til. søk litt på nett finner det sikkert der
egniii Skrevet April 16, 2010 Forfatter Skrevet April 16, 2010 har forstått at det hadde vært mye enklere om jeg hadde hatt ews2 fra før ja forbanna dritt greier ! men men, finner vel ut av det
AlXz Skrevet April 18, 2010 Skrevet April 18, 2010 Er vel én ledning fra motorstikket du må legge opp til ews systemet? Så må du koble sammen ews boksen med mottaker/sender enhet (den lille boksen som er koblet til avleserringen), til hverandre samt motorstikket (som går til hjernen). Søk litt på forumet så finner du nok noe, var en her som gjorde det på en 328 ihvertfall.
SSM Skrevet April 19, 2010 Skrevet April 19, 2010 Er vel noe av denne infoen som kan komme opp her som ikke bør komme ut i dagslys mener jeg....!
egniii Skrevet April 20, 2010 Forfatter Skrevet April 20, 2010 forstår at det kan være litt sensitiv informasjon ja. men vil jo få bilen klar til sommeren, så behøver den hjelpa jeg kan få med sperra, begynner å forstå systemet litt mer nå etter å ha leita å leita på internett / forumet. Larsen: du ska jo inn med lik motor i e30´n din, hvordan løser du problemet med sperra ? ta det gjærne på pm om du vil det
SSM Skrevet April 20, 2010 Skrevet April 20, 2010 forstår at det kan være litt sensitiv informasjon ja. men vil jo få bilen klar til sommeren, så behøver den hjelpa jeg kan få med sperra, begynner å forstå systemet litt mer nå etter å ha leita å leita på internett / forumet. Larsen: du ska jo inn med lik motor i e30´n din, hvordan løser du problemet med sperra ? ta det gjærne på pm om du vil det Hvordan det skal kobles vet jeg ikke enda, siden jeg skal få veiledning av en som har gjort dette før i et par E30er. Men jeg skal gjøre det selv, og det er jo ikke mange ledningene man må koble. Jeg har klippt av EWS boksen og den sorte lille boksen som henger på ratt stamma. Dette skal nok loddes opp mot resten av motor nettet når det er lakt på plass i bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå