Gå til innhold

s50b32 EWS2 startsperr


egniii
 Share

Anbefalte innlegg

da har jeg prøvd å koble opp EWS systemet i 320´n. desverre uten hell.

EWS boksen som sitter underhanskerommet på m3´n klippa jeg av alle ledningene på, så brukte jeg den grønne ledningen til å koble meg inn på motorstikket til hjernen, den blå ledningen til sender/mottager boksen til antennering og den brune til jord.

men den lilla og hvite ledningen fra sender/mottager boksen, HVOR skal den ? :P tror feilen min ligger her da jeg prøvde og koble meg inn på en "mest mulig lik" ledning i 320´n.

jeg skal ikke behøve å koble til alle de andre ledningene som tilhører ews boksen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HEHE sliter me samme driten i min bil..Har en 318is 92 mod uten nokke form for ews i bilen sitt ledningsnett..

motoren er en 95 m3 s50 å den har ews.. prøvde først å sette i en eprom fra en 93-94 m3 hjerne, sia dei ikke har ews men red lable..men epromen som sto i den tidlige utgava var en 14 pins å i ews hjerna var det 16 pins..så no venter eg på ny hjerne til bilen som tidligere har stått i en 93 mod m3 å håper dette vil funke..

trur einaste løsninga på å starte en ews 2 m3 er å bytte hjerne lr stjele nøkkelen

håper infoen var til litt nytte:D

stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått koblet opp hele EWS ledningsnettet. så er ganske sikker på at det er i orden nå. men motoren starter fortsatt ikke...

hadde diagnose på bilen i dag og den viste ingen kontakt mellom hjerne og ews. har koblet ews nettet inn på pin 7 på motorstikket. er sikker på at det er her den skal stå.

skal startmotor gå rundt selv om sperra ikke fungerer ? min går vertfall ikke rundt.

begynner å bli gal av den sperra nå. vil ha start på motoren ;D

Mvh Ørjan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss motoren er koblet rett bortsett fra EWS, så skal den starte. Men den starter bare sånn med et vromm i to sekunder så stopper den igjen. Så viss du ikke får noe som helst liv i motoren så har du flere feil inne i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan snudde du egentlig lednings nettet ? Kjøpte du ny ledningboks for å få plass til den tjukke kabelen ut på høyre siden i stedet for på venstresiden som den ligger på en høyrestyrt bil ? Altså den tjukke kabelen som går bort til "hjernen" ?? Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...