Sokki88 Posted April 15, 2010 Posted April 15, 2010 Tenkte på istedenfor og kjøpe Bigbrake kit,tenkte jeg kansje og montere 325,M3 bremser og caliptere? vet ikke om det passer rett på min 316..... Siden jeg har 18" felger så tenkte jeg kansje at det skulle gå plass:) Eller er det lurere med bigbrake?
Rannem Posted April 15, 2010 Posted April 15, 2010 Hvis det er E36 det er snakk om, trenger du ikke større en 17". Det er orginalt på M3
hagenisse Posted April 16, 2010 Posted April 16, 2010 Det er endel jobb, og du vil ende opp med marginalt dårligere aks og brems enn du har nå (mye tyngre bremser). Så med mindre dette er en banebil ville jeg holdt meg til orginalt. Plass er uansett ikke noe tema med orginale greier, men med endel BBK er klaring under felgen utover (altså ikke størrelsen på felgen) ofte det største problemet.
Sokki88 Posted April 16, 2010 Author Posted April 16, 2010 Men går det en og få en større bremseskive da? =) og ny calipper?? ;P
hagenisse Posted April 16, 2010 Posted April 16, 2010 Ja, enkleste som blir en vesentlig endring i størrelse er jo fra M3 da, men du trenger endel deler, samt at med mindre du også gjør noe bak så vil bilen stoppe dårligere enn den gjør nå. I tillegg til å legge på seg en god del vekt på feil sted.. Turner har ferdige kit: http://www.turnermotorsport.com/html/de ... toM3brakes
Sokki88 Posted April 16, 2010 Author Posted April 16, 2010 Da regner jeg de har til bak også,for skal bygge om bakstillingen (Ja har sjekket ut hva det koster brukt og alt det der) og da blir det også skiver bak Er ikke sååååå mange som har E36 316 med skiver bak.
Rannem Posted April 16, 2010 Posted April 16, 2010 Mange med 316 som har skiver bak, men de kjører touring
Recommended Posts