HC Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 Leste denne artikkelen på www.dt.no (Drammens Tidende) http://dt.no/nyheter/det-vil-regne-aske-1.5176083 Vil dette askestøvet være noe farlig for bilene?
bmwkizn Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 Den er nok ganske avkjølt hvis den kommer til Norge. Så det er ikke noe å bekymre seg for
HC Skrevet April 15, 2010 Forfatter Skrevet April 15, 2010 Haha, det sier vel seg sjøl Tenkte mer på surheten i asken.. i likhet med fugledrit osv..
Dirty Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 Tror nok bilen tåler det ja., men kommer det noe på min vasker jeg det nok av med en gang og parkeren den i garasjen!
bmwkizn Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 åja. Nei. kan ikke sammenlignes med fugledritt. I fugledritten så er det magesyre som ikke er bra for lakken. Lite av det i aske gitt
Wacman Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 ps,om dere ikke vet det allerede,er det også små partikler av sand og grus i fugledritt,ALDRI prøv å vaske det av med en myk klut lærte det på den harde måten..
Just-turbodiesel Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 vil informere at bilen til en kompis er full av støv som han mener fast bestemt må være fra vulkanutbruddet, siden den har stått lenge på samme sted uten å ha få støv på seg, for så å plutselig ha masse støv på seg etter dette vulkanutbruddet
Gunnar Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 ps,om dere ikke vet det allerede,er det også små partikler av sand og grus i fugledritt,ALDRI prøv å vaske det av med en myk klut lærte det på den harde måten.. Lærte det samme... Ripa opp et område på 10cm i diameter.
Werther Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 Den ene bilen min ble også full av støv etter regnskyllet i formiddag. Ser akkurat ut som det gjør i mai når bjørkepollen er på sitt verste.
Robkill Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 Bilene mine er også fulle av støv, gulaktig sådan Tipper det er det fine støver ifra "gåsungene" på treet som står på andre siden av tomta...
Eksos Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 Rart om folk skal se det på bilene sine på østlandet, mens jeg som bor på vestlandet ikke ser antydninger på bilen, og bilen er tilogmed hvit (burde vere lett å se på hvit bil) Men mulig at vi her oppe ikke har blitt rammet på samme måte som dere lenger sør?
Zibiri Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 Det skal vell godt gjøres å dekke bilen med asken helt fra Island Uansett så består asken av små stein og glass partikler som sikkert er glade i å ripe til lakken? '-'
Werther Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 Bilene mine er også fulle av støv, gulaktig sådan Tipper det er det fine støver ifra "gåsungene" på treet som står på andre siden av tomta... Er nok vulkan-rester det også. Naboen trodde det snødde i stad, men var aske som falt fra himmelen. Men skader ikke bilen da, så spiller ingen trille.
bmwkizn Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 Det skal vell godt gjøres å dekke bilen med asken helt fra Island Uansett så består asken av små stein og glass partikler som sikkert er glade i å ripe til lakken? '-' Asken har allerede begynt å falle i sør-norge osv fra Island. Og nei,,Det er ikke mye stein og glass i aska der nei..svovel for det meste
Deep Dish Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 Det skal vell godt gjøres å dekke bilen med asken helt fra Island Uansett så består asken av små stein og glass partikler som sikkert er glade i å ripe til lakken? '-' Asken har allerede begynt å falle i sør-norge osv fra Island. Og nei,,Det er ikke mye stein og glass i aska der nei..svovel for det meste Sorry, men der tar du feil.. Asken består i hovedsak av mikroskopiske partikler med smeltet glass og mineralkorn. http://www.dagbladet.no/2010/04/15/nyhe ... /11294745/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå