Jump to content

e34 M5 motor fusker/ sperrer fra ca 5000rpm!!? Hjelp!


Recommended Posts

Posted

Heisann, har en e34 M5 3,6l (s38b36) motor i E30n jeg skal bruke i drifting, tok en testtur i går og da fuska den og sperra fra ca 5000rpm og oppover, eller den nekter liksom å gå noe særlig lenger.. det smeller litt innimellom når den sperrer på den måten, så jeg har tenkt at det kan være tenning, har bytta rotor og fordelerlokk, prøvd annen coil, og pluggledninger.. men alt er orginalt, det er bare åpent filter på motoren.. I fjor så kom den fuskinga litt, og så var den pluttselig borte etter ca5min, men nå er den der hele tia når motoren er varm.

Jeg får dratt ut gira hvis jeg lar bilen stå litt, ikke sån at den blir helt kald, men litt under driftstemp..

Noen som har noen råd å vink?

Trenger virkelig hjelp på denne!

Posted

Tips: det kan være at revlimiteren slår inn tidlig dersom speedometer ikke er koblet til motronic. Jeg husker ikke detaljene helt, men i alle fall noen av S38-hjernene fungerer slik. Kanskje noen andre husker bedre?

Posted

Det stemmer det, men det er ikke så tidlig som 5000rpm. Uten hastighetssignal sperrer hjernen ca. 1000rpm tidligere enn vanlig. Husker ikke helt hva turtallene var på 3.6en lenger, men lurer på om ikke min sperra på 6250 uten hastighetssignal, og at det skulle vært 7250?

Posted

Tenkte litt på en av temp sensorene.. kan hende den tror den fortsatt er kald når den blir varm og fortsetter da på kaldstart programmet? evt noen som vet hvordan jeg kan feilsøke på dem? hvordan verdier skal tempfølerene ha?

Hvordan kan jeg finne ut om den går på nødmodus uten å ruse den til over 6k rpm (får ikke så høyt turtall.)

Tror jeg har kobla speedsignal til ecu en, merka faktisk ikke no forkjsell, men hvilke ledning er det som skal til hva da?

Luftmassemåler skal jeg prøve i morgen!

Posted

Hvis du bruker original hjerne, og alt er kobla via diagnosekontakten, så burde du vel det?

Men uansett, jeg mener det var svart/hvit ledning som skulle på pinne 19 eller noe, men jeg fikk det faktisk aldri til å funke.

Posted

ikke no problem å starte den når den er varm.. har prøvd å bytte sensorene på¨termostathuset og på røret som går fra eksos siden til termostat huset, bytta også luftmassemåler.. hjalp ingenting!!

Men en fyr snakka om at det kunne være feil klaring mellom kammen og venilløfterene, kan det føre til sån fusking??

Posted

fant en sprekk i en av de tynne vacumslangene under innsuget som går mellom noen ventiler til noe greier ser det ut som.. kan vel ikke fuske så brutalt pga en sprekk i en så liten slange? kunne skjønt det på en trimma turbo bil liksom.. er den motoren sååå kresen??

Posted
fant en sprekk i en av de tynne vacumslangene under innsuget som går mellom noen ventiler til noe greier ser det ut som.. kan vel ikke fuske så brutalt pga en sprekk i en så liten slange? kunne skjønt det på en trimma turbo bil liksom.. er den motoren sååå kresen??

Til og med den gamle 323, E30'n jeg brukte i bilcross for en del år siden gikk bananas da vakuumslangene lakk. Disse vakuumslangene kan være lure de.

Vanskelig å oppdage at de lekker også.

Posted

måtte demontere hele innsuget og masse dill for å komme til, så håper det er denne som er synderen!! skal teste med ny slange i morgen!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...