Gå til innhold

Olje spørsmål ang. automatkasse ZF 5HP18


Bimmer_Man
 Share

Anbefalte innlegg

Ok, takk for svar.

Grunnen til at jeg spør, er at jeg tror det er lifetime olje på kassa nå.. (den er i alle fall ikke rød.. ) ??

Lifetime oljen er vel lys lys brun,blank..

-Hva vil skje hvis jeg tapper av det jeg kan få ut av den "blanke" oljen, og etterfyller med dexron III ? :roll:

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nettopp bytta olja på en 91 mod 320... og hvis skiltet er svart så skal det utelukkende fylles dexron III på. En helvetes møkkajobb vel å merke :P

link:http://www.zf.com/na/content/media/import/zf_na/startseite/sso/passenger_car___light_truck/car_driveline/product_catalog/5HP18.pdf

Og i tillegg tror jeg ikke den kassa hadde levd nå hvis det var fylt på "lifetime olje". tror de oljene er ganske forskjellige!

Det kan ikke være at fargen er brun pga at den er slitt? når jeg bytta så så ikke olja veldig rød ut hvertfall, heller mørkebrun/svart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke den ene eller den andre olja ødelegger kassa noe mere eller mindre.BMW har hatt et stort utvalg av oljer gjenom tidene og service interval lengde og kvalitet har økt og blitt bedre etter årene som har gått, så en god kvalitet Dextron kan nok også kjøres på en Lifetime kasse .kjenner til flere kasser som egentlig skal ha lifetime olje er blitt kjørt med vanlig automatolje uten havari av noe slag .Fargen kan da bli noe ubestemmelig ved slik triksing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei . Jeg har kjørt 5000km. med den siden jeg kjøpte den,(hvor lenge siden forrige eier byttet olje vet jeg ikke) så da hadde den nok rast for lenge siden med feil olje som reziarfg sier. Da er det nok dexron på den som har blitt rar i fargen. For kassa er en ZF 5HP18 med svart plate.

-Da blir det nytt filter,pakning (+ rene magneter) og Dexron III på bimmern min snart :mrgreen:

Takker ærbødigst så mye for svaret! Jeg ble faktisk klokere av dette :D

Takk til reziarfg, Bonden og Hillmar :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...